időhúzás

május 25, 2013 § Hozzászólás

az ultimátum az már ott van a levegőben, a fejemre is esett. Fogalmam sincs, lesz-e visszaút, de bármi lehetséges. Ennyit a magánéletről.

Még januárban találtam egy céget, akik az angol kormány és némi uniós pénz segítségével ingyenes oktatást biztosítanak speciálisan olyan dolgokban, amely javítja a munkanélküliek munkábaállási kedvét. Nem vicc, ezt a célkitűzést a honlapjukon olvastam. Persze hogy érdekel ami ingyen van és hátha hasznos lesz egyszer majd…jelentkeztem, mondtam magamnak, szókincsbővítés minimum, a többit majd meglátjuk. A Level 2-es szint az nem nagyon magas itt, de már van kettő ilyen papírom a Bohóc cége segítségével, akkor már miért ne legyen még kettő?

Persze a magyar diploma az még mindig ott figyel a szekrényben, innen több mint ezer kilométerrel. Lehet, figyelni fog még egy darabig.

Üzleti adminisztráció az egyik tanfolyam, teljesen online megy, öt szakaszra van felosztva a tananyag és minden szakasz végén írni kell egy 5-6-7 oldalas beszámolót arról, hogy mit sikerült megérteni az addigiakból. Gyakorlatilag – különböző kérdések megválaszolásával – annyit tesz az esszéírás, hogy a saját szavainkkal leírjuk a tananyagot. Elég sok, vagy legalábbis nekem megy lassan a fogalmazás. Első körben értem az anyagot, de mivel csak azokat a szavakat ismerem, ami a lapokon van, kicsit homlokráncolós és izzadós az átfogalmazás. És a második dolgozat után rá is jöttem, hogy nincs lehetőség a hibára, csak akkor fogadják el, ha minden kérdésre jól válaszoltam. Nna. Most adtam le a harmadik esszét, majd még kettőt kell a következő hónapban. És kész.

Van egy Equality&Diversity tanfolyam is, na erre külön kíváncsi leszek, milyen hozadékkal jön. A szókincse ennek jóval fogósabb, mint az üzleti adminisztrációé. Ott inkább a szakmai tartalom összefoglalása az érdekes (közgazdász egyetemi órák hallgatása után ezt a kis incifinci dolgot életközelibbnek érzem). Itt meg a gondolkodásmód az, ami totálisan új nekem. Korábban azt mondtam, nyitott vagyok a világra és elfogadó, hát itt aztán jött néhány harapás a fenekembe, hogy ugyan már, kárpát medencei őskövület vagyok, szittya álmokkal, de a nyugati életet csak bámulom…

Már az is furcsa nekem, hogy nem megy a tanfolyam nevének fordítása magyarra kapásból. Olyan nehezen jönnek a szavak… a téma az egyenlőség és a kölönbözőség és arról van szó, hogy valami elfogadó társadalom felé kell menni és ennek milyen hétköznapi feltételei vannak. Leginkább a diszkrimináció (na jó, magyarul írj! hátrányos megkülönböztetés), a sztereotípiák és az előítéletek körül járkálunk. Itt ez a téma gyakorlatilag annyira alap, hogy mindenhol tanítják. Még a legkisebbeknek is.

Aztán a londoni utcákon járva kicsit más az életszag. De minden irányban, pozitív példákkal éppen ugyanannyira találkozom, mint negatívval. Mondtam magamnak, London lehet hogy kivétel, mert annyira multikulti, hogy jobban már nem is lehetne. És hogy ki kellene próbálni, milyen lehet az angol-angol vidéki életben ugyanez, illetve kisebb városban… egyet próbáltam, aztán rájöttem, hogy nagyon nehéz lesz kiszakadni Londonból és benyomulni az angolok közé. Sztereotípia vagy sem, de ők kissé zárkózottak. Oké, egy példából ne ítéljek…

Mielőtt jól összeveszek magammal, megyek is, és elvégzem a határidős esszéírást, azután keresek valami jó állást megint. Az ultimátumban benne van, hogy fejezzem be az álmodozást és gondolkodást, tegyek végre valamit. Csupa nagybetűvel jött az üzenet, a netes nyelven ez kiabálást jelent, szóval nna, irány előre.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading időhúzás at szalonnacukor.

Meta

