Harry Potternek vége, betegségnek is vége és akkor most már tényleg elkezdődhet a kínai új év

február 15, 2011 § 2 hozzászólás

Az elmúlt két hét nyomasztóan betegséges volt, elkapott a most aktuális influenza, meg kellett nyomnom az ágyat a szabadnapjaimon, a munkás napokon meg randán köhögtem – hiába. A magyar gyógypálinka sajnos már novemberben elfogyott, mindig ezt használjuk fertőzésirtásra és lázcsillapításra szőrösen, hát elfogyott, kellett, akkor jó volt. A legújabb szállítmány még nem ért ide. Talán ezért is tart ez az idei téli influenza-járvány most ilyen sokáig. Remélem, a maradék környezetem is meggyógyul hamarosan. Na ez a házi helyzet, a továbbiak már a közben múló idő eredményeit taglalják.

Végigolvastam a 7 Harry Pottert angolul, nagyrészt szótárazás nélkül, mert sajnáltam rá az időt és a fontos szavak amúgy is kiderültek a későbbiekben. Amelyek meg nem, hát a füzetben landoltak és kábé tizenötöt meg is néztem a szótárban. Persze hogy azok, amelyek amúgy már kismilliószor előjöttek, csak mindig elfelejtettem őket. Na ez az agylustaság.

Jó volt ez a maratoni mese, szép angolja van, élő és mindennapi kifejezésekkel teli, néhányat már el is kezdtem használni, mondhatom halkan, sikeresen. A kiejtésben sokat segít a hangoskönyv változata, Stephen Fry egy zseni, ahogy felolvas. Nem utolsó sorban igen hasznos.

A Portugál az egy igen jó pasi és az eltelt hetek alatt mostanra kikristályosodott, hogy milyen viszonyban fogunk lenni egymással, a konyhával és a lepedővel. Nagy terveket nem kell dédelgetni, csalódás-szag is csak fél percig volt a levegőben, viszont az még egyelőre megnyugtató, hogy a “folytatólagos” jelző az még érvényes. A többi az idő kérdése, a gulyás nagy sikerére való tekintettel bepróbálkozom a rakott krumplival. Ha lesz még nyár, akkor a lecsó jön, ha még ezután se kéri meg a kezemet, akkor menthetetlen és lapát.

A munkahelyen egy hajszálnyival javult a helyzet, kihisztiztem magamnak egy kicsivel emberibb beosztást. Ha minden igaz, mostanában nem lesznek egymást követően olyan műszakjaim, amelyek között nem lesz meg a valódi 12 óra pihenőidő. Csak egy példa, csütörtök 05-14, péntek 17-03, szombat 12-18, vasárnap 05-14. Az éjszakai buszközlekedés ritkasága miatt leginkább reggel ötre szoktam hazaérni, na és ezek után milyen agysorvasztó tízkor felkelni, hogy délre beérjek… Próbáltam elmondani ezt nem egyszer a főnöknek, de ugyanannyiszor találkoztam süket fülekkel. A nagyfőnök nagyfőnökénél kellett panaszkodnom (oké, eléggé hisztérikusra sikeredett, de legalább látszólagos eredményt észleltem), a jövő héttől kissé simábbra írják majd, kétféle műszak és semmi kavarás. Na várom, hogy a háromnapos csoda elmúljon – erről az ősmagyar szokásról  még nem jöttem le… Kaján vigyor. Citromarc.

És akkor itt tombol a Valentin-nap, minden de minden piros szívecskékkel van dekorálva és erős, nagyon erős a vásárlásösztönzés. Ellenálltam. Úgy három óráig. Aztán fél négykor már a Primarkban voltam és remek pizsamát zsákmányoltam, rózsaszín-lilát. Csipkés felsővel.

Régi barátaim, ne lélegezzetek fel, még egy kicsit beteg vagyok :)

  • bluemoon szerint:

    Remek-remek, végre hallunk rólad:)
    Miért nem szóltál, vagy postán nem lehet pálinkát küldeni? :P
    A kolbász-ügyben is várom az igényt, lassan már évek óta.:)
    A portugált meg kérd meg, hogy főzzön neked hallevest. Életem egyik legjobb hallevese kapcsolódik Madeirához. (Na jó, ott tengerparton, napernyő alatt tálalták, de isten bizony különlegesen finom volt.)
    Nagy dózisú C-vitamin erősen javallott addig is. Napi legalább 1000 mg-os. Megfelelő víz bevitellel együtt.

  • Fejérné Vera szerint:

    Kicsit azért fellélegeztem, hogy már megjelentél:-)
    Andival beszéltem, Ő is nagyon elfoglalt, de itthon sem fenékig (a mértéket meg sem tudom mondani)tejföl és akkor még finom vagyok. Szerencsére van jó vérnyomáscsökkentőm.
    Hiába a magyar konyha azért nagy kerítő és a lecsó azért csodákra képes. Ütemesen gyalogolj az egészség útján, semmi kitérő!

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Harry Potternek vége, betegségnek is vége és akkor most már tényleg elkezdődhet a kínai új év at szalonnacukor.

Meta

