Újabb ételszerelembe estem

december 22, 2010 § 4 hozzászólás

az úgy volt, hogy kóboroltam a szomszéd áruházban olvasztható sajtot keresve,

de előbb még azt a májat,

szóval a múlt héten a Chelsea kerületi olasznál ettünk olyan pirított májat, hogy csak na,

de akkor már erős sajtszag volt a táskámban, mert Andinak is vittem abból,

amit három hete fedeztem fel, és igen jó, ráadásul a szomszéd áruházban éppen akció közben találkoztunk.

alapvetően akkor tulajdonképpen hogyishát szóval az olvadt camambert volt az oka mindennek.

most meg ma este szerelembe estem a crème brûlée-vel. és elvesztem.

Vissza a kezdetekhez, ami valahol ott a jeges szélben eltöltött Temze-parti szabadnapunkon indult, estére megfáradva és kiéhezve beestünk egy Iguana nevű étterembe, amiről gyorsan kiderült, hogy nemzetközi lánc és a logója már Budapestről ismerős. Jó kis spanyol vacsorát kaptunk, elfogadható áron, csak ne lett volna olyan hideg. Meg is írtuk nekik a kíváncsiskodó lapjukon, amit kaptunk a számla mellé, a véleményünk majdnem csillagos ötös volt, csak a hideg miatt esett kettőt a hely. Ablaktáblás fal végig és nagyon nem fűtöttek. Csípős kókuszos leves és valami burrito volt, spanyol sörrel, jól esett, bár a csípőssége most túlment a határon. *

Meghozta az étvágyat, nagyon.

A következő hétfő kalandjait már meséltem, mit össze mászkáltuk a Kings Road-ot, mire végre beeshettünk az olaszokhoz. Ott volt az a csirkemáj előétel, ami után vágyakoztam egy ideje és kerestem számos este elérhető boltban májat. Mire végre ma találtam a szomszéd áruházban egy jól feltöltött hentespultot és ott volt még öt doboz csirkemáj, került a fagyasztómba is.

De azért még alapvetően a sajtért mentem be, hátha van még. Adtak 2 fontért egy kis cseréptálkát, benne egy kerek francia camambert sajttal. Otthon be kell tenni a sütőbe húsz percre, hogy jól felforrósodjon a kéreg alatt a kincs (meg a farágó bogár, de ez egy énmúzeum poén**) és lehetőleg friss bagettel kell kituszkolni a tálkából a szánkba. Meg nem baj, ha az áfonyalekvár közelebb húzódik a tányérhoz.

Akárkinek mutattam, mind sajtbolond lett. Sajnos ma már nem volt, úgyhogy csak kerek sajtot vettem, a tálka már itthon van, sütünk benne legközelebb is. És akkor fedeztem fel a csirkemájat, hoppsz, remek este lesz, a tegnap megsütött csirkeragus pie majd még várhat. Ez egy angolságos étel, néha egészen jó. Levelestészta a külső boríték és belül leves, de elég sűrű csirkeragu van, az itteniek megsütik és hasábkrumplival tálalják. Ez ehetően jó angol kajának számít.

Hát akkor még keveregtem a sajtoknál, aztán csak egyszer a hátam mögé nézek és ott vannak a zselék és pudingok között a crème brûlée tálkák… vettem egyet.

Hajjaj, megrittyentettem vacsorára a májat, jó hagymásan és friss szerecsendióval, bagettel, aztán közben meséltem a háziaknak, hogy mi történt a Bohócnál, a crème brûlée meg ott volt a csőben…

És mivel az étkezőnkben nincsen fűtés, a negyed fal meg üveg, jó gyorsan kell enni vagy pálinkát inni, hogy kellemes legyen a vacsora, nem vártam meg, míg a crème brûlée a recept szerint jól meggrilleződik. De a barna cukor a tetején már kellően megolvadt, pár szem ropogott még és maga a krém már a kellő helyen szilárd volt.

És azonnal beleszerettem, finom kis egyszerűség, édes drága franciák, ezért érdemes élni!

angolul magyarul receptek

* Sopa de Calabaza -> creamy butternut squash & coconut milk soup, finished with soured cream, sprinkled with fresh coriander & crunchy corn tortilla strips

Burrito -> Baked tortilla parcel stuffed with fajita spiced chicken, onion, pepper, coriander rice, slaw & cheese, topped with salsa & crunchy tortilla strips, served with salad.

Azt simán mondhatom, hogy ezért már megéri spanyolul tanulni.

** volt egy időszak, amikor a fák életét tanultam az iskolában, sok érdekes tantárgyat velük kapcsolatban, és volt egy olyan, amely a Faanyagismerettan névre hallgatott. Annak az első tankönyvnek a végén voltak számos leírások a farontó bogarak határozott életéről, na ott volt az a mondat, amely azóta is a vinnyogó röhögést kapcsolja be nálam, oka nincs sok, csak így szól a mondat: “a rágás a kéreg alatt fut” a bogár kártevésének jellegzetessége ez, így lehet elkülöníteni a mindenféle szuvaktól. Mindig megnevettet a kifejezés, mert hát akkor már bogár nem is kell, hogy fusson, a rágás fut. Mindegy, nem olyan lényeges. Magánmitológia.

Reklámok

  • rhumel szerint:

    Créme bruleé:) Hehe. Nem csodálkozom. Azt csak imádni lehet, és hamm felfalni…
    (Amélie Poulain csodálatos életében is “szerepel” pl., úgy hogy A. szereti, ahogy koccan a pirított cukor, amikor “feltöri” a tetejét kanállal.)

  • Meta Hari szerint:

    amikor beletettem a két kis tálkát a sütőbe, eszembe jutottál :)) valahogy úgy emlékszem, hogy amikor újult a konyhád, azt írtad, minden a sütő körül forog vagy az a legfontosabb rész, hát ezt most látom, hogy mennyire igaz, jó sütő nélkül fél élet az élet. az egész napi kinti sötétség után nagyon jól esik valami sült dolog. és arra is gondoltam, hogy baracklekváros bármit fogok gyorsan sütni :)

  • rhumel szerint:

    :)
    Baracklekváros bármi az csak jó lehet! És még alliterál is:)
    Ha a nagy főzés-sütés, készülődés közepette nem írnék, akkor ehelyt kívánok “bádogot”!
    (Újévre meg csak írok majd…) És küldjek sütihalom-képeket? :)

  • Fejérné Vera szerint:

    Kedves Meta!
    Nagyon boldog, meghitt karácsonyt kívánok Szegedről egy szegedi költő versével:

    Juhász Gyula: Karácsony felé

    Szép Tündérország támad föl szívemben,
    ilyenkor decemberben.
    A szeretetnek csillagára nézek,
    megszáll egy titkos, gyönyörű igézet,
    ilyenkor decemberben.

    Bizalmas szívvel járom a világot,
    s amit az élet vágott,
    behegesztem a sebet a szívemben,
    és hiszek újra égi szeretetben,
    ilyenkor decemberben.

    És valahol csak kétkedő beszédet
    hallok, szomorún nézek,
    a kis Jézuska itt van a közelben,
    legyünk hát jobbak, s higgyünk rendületlen,
    s ne csak így decemberben.

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Újabb ételszerelembe estem at szalonnacukor.

Meta

