már tíz óra van, menni kell lefeküdni

december 7, 2010 § 7 hozzászólás

de nagyon kellene, viszont még nem tudok, itt muttyogok a gép előtt, nézem a facebook-ot, filmeket másolok, vasalást pakolok és még kismillió apróságba kezdek bele, hagyom félben, teszem el későbbre. A hajmosás előtti tudatalatti ellenkezés ez, érzem, ja meg a hűvös fürdőszoba se olyan hívogató, mint nyáron.

Délután el kellett menni egy kis ügyintézésre, szépen összejöttek az intéznivalók, egy csokorba. Szerencsére egyszerű dolgok, gázkártya-feltöltés, csekk-beváltás, posta, gyors vásárlás. Ki is sétáltam a főútra, négy saroknyira tőlünk a szomszéd faluban minden van egyszerre, bank, top up-os paki és lidl, az élet apró kis körei ezek.

Az adóhivatal a múlt héten írt levelet, hogy adóm jár vissza, legyek figyelmes, hétfőn meg is jött a levélben a csekk, nem nagy pénz, de pénz, ma ezt töltöttem át a bankkártyára. Majdnem ugyanennyit fel is töltöttem a gázra, gyakorlatilag mondhatom azt, hogy a decemberi gázszámlám felét az adóhivatal állta most. Persze nem mondom, mert ezt tavaly nyáron fizettem ki. Aztán a bank körüli téblábolás során eszembe jutott (megkívántam, ez az igazság), hogy süthetnék egy kis gesztenyés kiflit, ha már itt a tél és talán a héten még nem fogok sokat dolgozni.

Végignéztem az Iceland (fagyasztott alapanyagokat, félig és egészen kész fagyasztott ételeket árusító lánc) és a Lidl pultjait, nem sok sikerrel jártam, ezekben a boltokban nem lehet leveles tésztát kapni. Na majd holnap becserkészem a teszkót vagy a sainsbury’s-t, hátha egy nagyobb láncban előfordul. Ha nem, hát akkor el kell menni a török boltba Croydonba vagy Lewishambe, ezek egy jó órás kirándulások busszal. Ha meg még ott se, akkor ASDA a shopping parkban, a város széléhez közel.. remélem karácsonyig összejön.

De ha már bemásztam a lidl-be, nem kerülhettem el a vásárlást és a 38 penny-re leárazott kelkáposzták hatására eszembe jutott egy kedvenc Jamie Oliver receptem, kelkáposzta-bacon-mozzarella-tészta-serpenyő-zabálás zanzával és meg is vettem gyorsan minden hiányzó alapanyagot.

Most persze itt pilledek a karosszékben, mert mozdulni se… hát jól sikerült a rittyentés, ez egy jó nap.

Holnap hajnali ötkor kezdek a másik étteremben, messzebb van, mint Brixton, kaland lesz a hajnallal, hát még a nyitós műszak, mert ott nem nonstop a helyzet, mint Brixtonban, hanem a nyitós csapat kapcsol fel minden gépet. Nagy tervezést és odafigyelést kíván ez, mert a kávégép 35 perc alatt melegszik be, addig én életelixír nélkül kell legyek, csapás ez, nagy. De legalább kaptam jócskán fizetésemelést, új névtáblát a törött régi helyett és egy másik főnököt, akiről csupa rossz pletyka kering. Hát azt hiszem, ez az előléptetés nem fenékig tejföl, erről meg most gyorsan az jutott eszembe, hogy hát a tejföl mostanság nekem elég ellenség gyomorilag, most már aztán magam se tudom, hogy akkor a helyzet mi.

Tulajdonképpen örülnöm kell, mert nem lesz éjszakás műszak, nem lesz durva vendégsereg, lesz egy sereg ismeretlen új munkatársam, a főnök csaj cockney angolt beszél, izzadni fogok és  a Portugál is otthon fekszik törött lábbal a város másik végén, hát legyen már január és akkor a dolgok újra megnyugvásnak indulhatnak. A november nagyon zavaros volt, ráadásul olyan kis szerszámú fiatalemberrel sikerült összefutnom egy nagyon vodkás éjszaka után, hogy ez a mondat háromszor négyszer  olyan hosszú… jajj, hát ez úgy sokkolt, hogy még a lelkiismeret-furdalásom is elhagyott ijedtében, ezen még nevetni se tudok rendesen, hát ez a csávó ostromolt majdnem egy évig, a hagydmagadelőbbszabadulsz este után azt mondom, még jó, hogy muszlim, legalább vehet feleséget, mert ha nyugati lenne… ejj, de nagy hangembert ismertem meg. Napok múltán is csak itt kapkodom a levegőt, ezt az egész sztorit én sem értem, pedig félig benne vagyok, ááá, hát van ilyen is, szurkolok neki, hogy gyorsan felejtsen el.

Reklámok

  • Fejérné Vera szerint:

    Találtam valamit, ami remélem tetszik Neked is:
    A könyvtári tagok aránya enyhe mértékű (11,7 / 2000 — 14,3 / 2010) növekedést mutat. Különösen érdekes, hogy a 15-24 éves fiatalok 29%-a aktív könyvtárhasználó. Már nem hozzám jönnek, de így is jó :-)
    Gratulálok az új helyzetből adódó jó dolgokhoz, a nem túlzottan jókat meg majd jóvá varázsolod :-)

    • Meta Hari szerint:

      naháp, ez a statisztika eléggé meglepő :) gondolom a 15-24 éves fiatalok nagy része azért még iskolába jár, de az egyáltalán nem rossz, hogy láttak már könyvet közelről. Mégis van remény, hogy nem a műkörmös szolicicáké a jövő. Hiába a tévé hatalma :))

  • bluemoon szerint:

    Tanárné kérem, én igazán olyan lelkiismeretesen készültem, és naprakészen vagyok az olvasással is… De semmit se tudtam a máshova helyezésről, a jócskán fizetésemelésről, és azt se tudom ki a portugál, akit ennek ellenére sajnálok, merthogy eltört a lába.

    • Meta Hari szerint:

      hát. sok mindenről én is csak a napokban tudtam meg konkrét dolgokat, mások meg éppen folyamatban vannak, csak várni kell, lesz-e cserebogár a nyáron :) mostanában én is így érzem a napokat, hogy próbálok készülni, de mintha kívülről látnám az egészet…

  • rhumel szerint:

    Csatlakoznék bluemoonhoz!!! Pedig úgy rémlik, semmikor se maradtam itt le.
    Másik hely, előrelépés, na is igen, Portugál, nemhogy homályos, hanem teljesen ismeretlen tények számomra.
    (De ha bluemoon “szintén zenész”, akkor Alzheimer legalább kizárva.:)

    • Meta Hari szerint:

      hát. hmm. igazából ez az én hibám, sokszor csak fejben írok blogot, aztán visszamenőleg jegyzem be, már ha éppen valami jókor jut eszembe vagy nincs késő éjjel.
      Az előléptetést 25%-ban tudtam csak, szombaton este közölték, hogy most hétfőtől, élesben, hajrá.

    • bluemoon szerint:

      Akkor hát gratulálunk, és veled örülünk. És milyen volt az első nap az új helyen?
      Portugálnak meg javulást!
      rhumel: örülük, mert én is arra gondoltam, hogy valamit nagyon elfelejtettem.

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading már tíz óra van, menni kell lefeküdni at szalonnacukor.

Meta

