Zsákmányállat máját mosod egy névtelen patakban

június 29, 2010 § 7 hozzászólás

mindjárt rögtön ez a Kispál és a Borz nóta jutott eszembe szüntelen, szebbnél szebb gondolat, mert ki kell valahogyan szednem a hétfői zsákmányomból a szagot. Itt van a drága (oppsz, csak 9 font, 2,5×2,5 m, festett karton): A Camden Market egyik boltocskájában találtunk egymásra, kínai eladó, indiai hippi ruhában, füstölők az ajtóban, hastánc-ékszerek szerteszét, nna. Már a táskámban hamarosan kiderült, hogy elviselhetetlenül büdös a cucc, tettem mellé nejlonban később fánkot, az is megmurdelt ízileg egy óra alatt. Hazajöttem, bevágtam még éjszaka a mosógépbe, aztán ki a levegőre éjjelre. Egészen oké lett, meg is ázott hajnalban, de már megint rendben van, a Kétszerszáradt takaróm azonban még mindig nem tökéletes, maradt benne szag. Próbáltam azonosítani, festékoldószer a legközelebbi illatélmény, nem kellemes. A mosópor-öblítő kombó nem ellendél neki. Arra gondoltam, hogy kint hagyom a napon. Javít rajta, de vajon meddig tart. Arra is gondoltam, hogy kimosom megint, és teszek bele ecet. Hátha. DE mi lesz a színekkel?

És most arra gondolok, hogy kipróbálom a blog interaktivitását és megkérdezlek benneteket, nálamnál sokkal tapasztaltabb háziasszonyokat, hogy van-e valami megoldás?

*

Júliusra virradóan a helyzet a következő. A negyedik mosás után erősen orgonásan figyel a terítő a benti szárítón, majd reggel kiviszem még a napra. A festékszagot ma este már nem éreztem, biztos vagyok benne, hogy az a közepesen ergya ecet szedte ki, két mosással. Az ecetszagot meg a negyedik mosás tüntette el és vettem a teszkóban egy t.gazdaságos orgonaillatú öblintőt és a negyedét bele is öblintettem a gépbe, hadd szóljon… a textilfestékkel még nem végeztünk, azt hiszem, az még ereszt egy kicsit, a legutolsó körben az orgonakezelés mellé betettem a mai egyenruhámat (az nem fog) és két fehér munkás-törülközőt, enyhén szürkén jöttek vissza. Mondjuk ez most nem számít szerencsére. Viszont az orgonaillatnak neki lehet támaszkodni :))

Köszönöm mindenki jótanácsát, aszerint jártam el és most úgy néz ki, remek ágytakaró lesz, ha nem éppen a falra teszem a zsákmányt. Szagtalansága esetén majd holnap eldöntöm.

  • bluemoon szerint:

    Ez valami überszuper! Nagyon szép.
    A többszöri mosás biztosan jót tesz. Hideg vízben, színes mosóporral, napon szárítva, de fonákul kiteregetve.
    Az ecetet meg szín élénkítőnek szokták használni. Csak ne sok legyen, mert akkor mert büdös ecetszagú lesz.

    (A verset pedig köszönöm!:)

  • Meta Hari szerint:

    A füled érjen bokáig :)) a fonákul teregetést elfelejtettem, mindjárt megyek le.. az ecet valamelyest segített, most nem érzek rajta festékoldószer-szagot, hanem inkább ecetszagot, malátaecetet kaptam ugyanis, más itt nincs elérhető, ez is mekkora vicc. 5%-osnál nincs erősebb, és mind valami érdekesen furcsa növényből készül. tehát kaja. arra nem gondol itt senkise, hogy takarítani is kell néha? noháp, egyelőre várom a holnap reggelt, megnézni, mi lesz

  • bikfic szerint:

    Ecet ügyben csatlakozom: az ecetet pl. szőnyegek színének élénkítésére szoktuk volt használni és hatott, úgyhogy attól nem gyün ki a színe, ez biztos. Viszont inkább legyen a cucc ecetszagú, mert azt egy-két alapos mosással és öblítéssel ki lehet belőle űzni.

  • rhumel szerint:

    Még egy mosás, naposzáradás után, levendula-csokrocskával tárolva talán jó lesz. De lehet, már csak az orrodban van benne a festékszag.:)

  • Mrs. C. szerint:

    Tán a festékszag a nylongyárból jön…:)

    • Meta Hari szerint:

      mindjárt rögtön két kérdés is kipattant röhögés után :))
      a.) mi lehet ott, ha a szaga idáig elér?
      b.) utánam küldtétek, hogy tudjam hol a helyem :)))

  • Fejérné Vera szerint:

    Látom a humorod a régi és ez így van jól :-)

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Zsákmányállat máját mosod egy névtelen patakban at szalonnacukor.

Meta

