Vendéglátás – hát minek néz maga engem?!

június 2, 2010 § Hozzászólás

Vendéglátós dolgok
Tanulok most egy kicsit, mivel hogy a mindennapi nagyobb kenyér eléréséhez vizsgát kell tennem, ez itt szabály, aztán utána hadd szóljon, elindul a verkli. De előtte még egy kicsit magolni kell, jó vastag mappa, de minden alaposan benne van, amit a vendéglátásról tudni kell, mármint a gyorsvendéglátásról. Ha akarom, adnak érte szakmunkásszerű bizonyítványt is, zárójelben.
Nnade.
Akit hozzánk felvesznek dolgozni, annak meg kell tanulnia néhány dolgot. Az agyatlan zombi szintjének megfelelő magasságú a követelményszint, amikor túllendülünk a nyelvi korlátokon, azután már nincsen nehézség. Néhányszor gondolkoztam már ezen, miért nincs itt egy szál probléma sem, ha valakit kiküldenek utcát söpörni vagy mellékhelyiség roadshow van éppen, nincs probléma,
mindenki teszi a dolgát különösebb morgás nélkül. Emlékeimben szerepel ettől ellentétet állapot, Magyarországon, egy évtizeddel ezelőttről.

Már az első napon elmondják, nekem is elmondták, én is el fogom, ha arra kerül a sor, de csak azért, mert rajta van egy ellenőrző listán, amin végig kell pipálni a rubrikákat, ahogy itt szokás. Pontosan ugyanúgy, mint a munkavédelmi és balesetvédelmi szabályokat. Amit itt ángliusföldön szintén betéve tud mindenki, a különbség az én gyökereim és az itteni világ között az az, hogy itt mindenki figyel is ezekre a szabályokra.
A vendéglátás alaptörvényei is szinte közismertek. Nekem is hasznomra vált felismerni ezt a közismeretet és eltenni minden magyar beidegződést. Lehet találgatni, melyek – voltak – ezek.
Jó szabadon fordítok…

1. Tisztaság – A vendégek érzik azt, hogy egy tiszta étterem egy nagyszerű kiszolgálásnak az alapja.
2. Vendégszerető gesztusok – kis apróságok, amelyek különbséget tesznek, segítség a tálcát vinni, kinyitni az ajtót, utántölteni az italt, ilyesmik.
3. A rendelés pontossága – a vendégek azt hiszik, hogy a sűrűn elkövetett hibáka szegényes kiszolgálás jelei.
4. Valódi üdvözlés és valódi köszönet – a vendégek azt akarják, hogy barátságos és pozitív emberek szolgálják ki őket.
5. A menedzser a vendéglátóhely nagykövete – a vendégek nyugalomban érzik magukat, ha vezető látható és az vendéglátóként cselekszik.

A 2 méteres szabály

Habár nem lehetséges az összes vendéget egyenként üdvözölni, amikor belépnek az étterembe, azért azt elsődlegesen fontosnak kell tartanod, hogy barátságosan köszöntsd azt a vendéget, aki 2 méternél közelebb jön ahhoz a helyhez, ahol éppen állsz. Néhány példa:
– nézz rá és mosolyogj
– melegen üdvözöld (na ez az angoloknál egy Jónapotkívánok, egyszerűen)
– tudasd a vendégekkel, hogy azért vagy itt, hogy segíts nekik.

Bizony mondom néktek, ez működik! És könnyű, mert még az agyatlan zombik is tudják, így csinálják, az üzlet meg éldegél, nem is rosszul. És bármibe fogadok, hogy a lassúvendéglátás is pontosan ezen elvek szerint indul el.

The Hospitality Actions
1. Cleanliness - Customers feel that a clean restaurant is a foundation to great service
 2. Hospitality gestures - it`s the little touches that make the difference; helping with trays, opening doors, drink re-fills, etc.
 3. Accuracy of order - Customers believe consistent mistakes are a sign of poor service
 4. Real welcome and thank you - Customers want to be served by friendly, positive people
 5. Manager as the Hospitality Ambassador - Customers feel reassured if they see a Manager visible and displaying hospitality actions.
Use a 2 Metre Rule
Although it is not possible to greet all customers that come into your restaurant personally, you should make it a priority to acknowledge all customers that come within 2 metres of where you are standing with a warm greeting. Some examples include:
 - Giving eye contact and a smile.
 - Giving a warm greeting.
 - Letting customers know that you are there to help.
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Mi ez?

You are currently reading Vendéglátás – hát minek néz maga engem?! at szalonnacukor.

Meta

%d blogger ezt kedveli: