Az eső foga

november 30, 2009 § Hozzászólás

Vasárnap reggel kezdődött el, a nappal felváltva fekete hasas felhők és sötétlila fények jöttek-mentek az égen, negyedórás zuhi, majd a nap megint, ezek jöttek. Estére a víz nyert, rendületlen zuhogásba kezdett. A guruló vasdobozba menekültem, bent persze pára volt és ablakon folyó víz. Az Elephant&Castle megállónál néztem ki a bágyadt araszolásból (mégiscsak vasárnap este öt volt, már sötét és minek lenne dugó a belvárosban, ezt gondoltam és nagyot tévedtem), néztem ki az ablakon és teljesen “karácsonyi fények” hangulatba kerültem. Lent a földszinten egy babakocsis kiskölyök hisztériázott felettébb hangosan, a mellettem ülő telefonjából ömlött a kereskedelmi rádió, lengyel csajok viháncoltak egy nagy rakás nejlontáska fölött és mögöttem két magyar fickó bazmegelve szidta a londoni busz-információs táblákat (véleményem szerint egyszerűen érthetők és pontosak, a térképeknél kell egy fél percet gondolkodni, néha csak). Hát lefényképeztem ezt a hangulatot.


Ma hétfő reggel van, az eső egész éjjel nyomta, az egerek menekülnek befelé a házakba, ma kinyiffantom a harmadikat is, ha még időben hazaérek és lesz kedvem. Ha nem, akkor majd holnap folytatom. Mostantól hívhatnak akár Cicámnak is a pasik, én tudom, mi is a háttér.
Ha eláll az eső, megyek sétálni a belvárosba (Central London). Ha nem áll el, akkor is megyek, sőt többes szám!
Egyébként azt akartam leírni, hogy az Elephant&Castle megállónál van egy nagy körforgalom (roundabout), amely a felszínen a négykerekűeknek van, három sáv, meg fű, meg reklámtáblák és körben sokemeletes irodák és mégtöbbemeletes lakóházak vannak. A föld alatt van a metró meg mindenféle aluljáró az egyes épületekhez, félúton a metró és az autók között és néha az autók felett is – jár a vonat. Az aluljárók apró mozaikcsempével vannak díszítve, sorminta, kompozíció meg a minden, piros, narancssárga, citromsárga, kék, világoskék, fehér színek – nekem tetszik. Valahol van róla fényképem is, még amikor napsütésben jártam ott a tavasszal. Már akkor is tetszett.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Az eső foga at szalonnacukor.

Meta

