Leveles török” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Hajjaj, ezt de jól kisütötted. Anyukám is szokott ilyet otthon, arab változatban, rétestésztából. Egyébként tényleg, kánikulához az olaj forrósága, ez se rossz:)
    Ma várhatóan 40 fok is lehet….Még jó, hogy nincs több barackom otthon!Fejtett bableveshez mit szólsz, kis füstölt sonkaléből? A sonkát úgyis “láttad”:)

  2. Tegnap este-éjszaka voltam elfoglalva ezzel a vacsorával, írtam is egy kis szöveget mellé, arról, hogy milyen meleg van itt, hogyan készítik fel erre az embereket, aztán meg arról, hogy nálunk az étteremben a huzat a klímaberendezés, semmi több. Hogy elfáradtam estére, be is tértem vásárolni a török élelmiszerboltba, aztán a pénztárnál derült ki, hogy a pénzem az otthon maradt. Tíz perc gyalog haza, pénz zsebbe, aztán vissza, és megint haza. Utána mosás-főzés-fürdés-evés-olvasás… csak közben szakadozott a net és éppen egy ilyen percnyi pauza közben lehetett, hogy felküldtem a blognirvánába a bejegyzést.
    Talán nem is baj, hogy most tömörebben idézem vissza :)
    ÉS az az érdekes, hogy a képek mellé az is odakerült, hogy mi ez az étel, illetve hogy mit tudtam kideríteni róla. Hogy fogalmam sincs, van-e magyar neve, németül annyi volt ráírva hogy Gefüllte Teigbütter mit Feta, angolul már nem emlékszem, feta sajttal van megtöltve és van még benne egy ehhez passzoló fűszer. A tészta pedig simán rétestészta, legalábbis állagra, tapintásra, kóstolásra olyan volt. És amikor kettéharaptam, egy az egyben visszajött a gyerekkorom kiflijeinek az íze, amikor még volt a kifliben belül tészta és igazán jól vissza lehetett rágni a héját róla. Amikor emlékezem, akkor ez 10 fillér volt :)
    Most erre tessék, csak a képek alapján Rhumel megmondta a fél bejegyzést :))
    Amúgy meg finom még hidegen is, ma reggelire paradicsomot választottam mellé. Meg kávét.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .