1000 apró cikk

július 12, 2009 § Hozzászólás

Webkamerát kerestem Croydonból, de csak egy wimbledoni időjárás-bemutató gépet találtam. Viszont helyette egy remek panorámaképes oldalra bukkantam, a croydoni vasútállomás előtti villamosmegállóból egy körbenézés ITT, a többi városi érdekesség meg ITT van. eastcroydon.station A vasútállomáshoz egészen közel dolgozom, de most a másik irányból jövök-megyek. A körképen látható üvegkirakatok előtt akkor jártam sokat, amikor az ideiglenes kétheti helyen laktam, mert az ahhoz volt közel és úgy esett útba a belváros, ha elmentem mindig az East Croydon állomás előtt.

¤

Bikfic mahjongg játékja TÉNYLEG addiktív és nagyon remek!

¤

Az iPhone kamerája eléggé béna, nagyon kék képeket csinál. Ennél még a Nokia 6233-as is jobb képeket rögzít, pedig van közöttük vagy három, talán négy év is, és nem az almás cucc a régebbi. Most, hogy rendes monitoron is meg tudtam nézni, elég erősen kiugrik a különbség a technikai korlátok között. Összességében döntetlen a meccs, mert hiába szép a nokia fényképe, ha elég nehézkes a netre feltölteni. Az iphone viszont az egyes funkciók összeérintésében remekelt, két ujjtappintás (kreáltam ezt a szót arra a mozdulatsorra, amikor egyet klikkelek egy kirajzolódó gombra a telefon üveg tetején, ujjbegynyi érintés és más jön is a hang: huss… szoktam mosolyogni azon is, amikor emilt köldök és ugyanez a hussanó hang jelzi, hogy elment a levél), szóval két tappintás után már blogosítva is van a kép, ami előtt az alany még nyugisan mocorog, a phone még be se kapcsolta a billentyűzárat… na itt máris látszik. Azt sejtem, hogy ezzel fog megváltozni egy csomó minden megint a technilógiában és a hétköznapokban, mert megszokni és megszeretni elég könnyű és máris azt akarom, hogy a reggeli vízmelegítés és neszkávé adagolása is megoldható legyen két tappal.

¤

Pénteken Paddingtonnál jártam, megnéztem ismét a szobrot, a könyvben a mackót és a létező összes helyet az állomáson, ahol árusítottak Paddington Medve szőrfigurát. Egy fajtát találtam, amely valamelyest hasonlít P.B. Medve úrra és piros kalapja van és kék esőkabátja. Kicsit nagy még ez a medve a költségvetésemnek, de lesz még idén karácsony :) a pénteki vonatozós luxus-kirándulásom érintett négy vasútállomást, kétféle vonatot, egyik jobb volt, mint a másik, sőt még egy elterelésben is jutott részem, ez kicsit volt kellemes. A végső megállapításom az lett, hogy vonatozni Angliában nagyon is jó dolog. A vasúti közlekedésben itt a vezérlő elveket a CSKP tartalmazza, ami nem egy párt, hanem a csendes-kényelmes-pontos hármast rövidíti és a tagok egymással szabadon felcserélhetők, a sorrend végül is mindegy. Ezek után nem kétséges, hogy hamarosan Brightonig fogok vonatozni, nappal, bámészkodva, több legyet ütve a csapásra.

¤
Épülő toronyházról webkamerák: British Land; képek: Wired New York Forum. A fórum minden egyes bejegyzése teli van érdekességgel, az itt említetten például van egy képsor arról, hogyan épül egy DLR-állomás (helyi érdekű vasút, itt automata kocsikkal üzemel a föld felett) egy hét alatt. Illetve jön innen két kép, ami csupa csemege és végre egy kicsit magasabb nézőpontból készültek, mint a gyalogosok szintje. Néhányat már én is fotóztam korábban, legalább könnyebb lesz azonosítani és lesz néhány nap nyammognivaló a témában. rsyhk1rsyhk2

Annyi biztos, hogy a 4-es számú pontnál tettem be a lábamat a városba, március 5-én. Az első lakás a 15-ös pont mellett kezdődő Tavistock utcától (négy világosbarna páremeletes ház) balra úgy egy arasznyira volt, mármint a kép léptékében. Az ideiglenes hely, a kéthetes kecó az 1-2-3 pontok fölött látható telepen volt, a kép bal felső csücskénél. Most a 29-es ponttól hajszálnyira balra látható épület aljában dolgozom, hazafelé az I-es alatti West Croydon Stationnál induló utcán kell mennem, lefelé a képről, elég sokat, 25 perc bámészkodásmentes sétányi úton.

¤

A napokban jöttem rá egy nagy tévedésemre. Amit naplemente-késésnek hittem, meg hogy esténként milyen sokáig világos van, az csak részben igaz. Negyed tízkor megy most le a nap, de még utána is van elég nagy derengés. Itt jön a tévedés, ez nem a naptól meg a földrajztól van, hanem magától a várostól, Central London világítása roppant nagy, vagy még annál is nagyobb. Kész csoda, hogy mégis sikerült nemrég felfedezni a Nagy Göncöl Szekeret. Ideje lenne alaposabban megismerkedni a fényszennyezés fogalmával és egy kicsit mélyebben a földrajzzal.

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading 1000 apró cikk at szalonnacukor.

Meta

