Na és az a Fish’n Chips!

június 9, 2009 § 4 hozzászólás

Van errefelé a High Streetnek egy folytatása, amely utcán egyszercsak minden házban étterem, elviteles sütöde és egyéb gyors- és lassabb étkező van. Sok a sültcsirkés, még több a kebabos (ez a magyar nevén gyrosos büfé), elvétve látni kínai gyorsot, inkább asztalos thai van és az amolyan lakomázós. Láttam egyetlen egyet, amelyiknek Fish and Chips volt a cégtáblája, meg is lestem már az étlapot, 3,5 egy adag belőle. Maroknyi papírtálkába tolnak darabos sült krumplit (a szalmakrumplinál termetesebb szálak, szerencsére) és a tetejére jönnek a panírozott haldarabok. Meg a szósz, itt mindenhez van szósz. Erőst gondolkodtam, hogy egyszer hamarosan kóstolás alá vetem őket, ha már annyit járok arrafelé a busszal, meg a kíváncsiság, ugye.

Tegnap este átszaladtam a kertek alján lévő tesco express-be egy kis tejért, mert kifogyóban volt itthon és kenyér se sok morzsa volt készleten. Megejtettem a vadászatot, és még nem volt kedvem hazamenni, gondoltam, kerülök egy nagyot a másik utcán visszafelé. Ott viszont volt egy kínai és fish’n chips-szes egyben. Azonnal rámtört a kíváncsiság, és teketória meg bukszasóhajtozás nélkül bementem és kértem egy adagot. Itt cub-nak mondta a pasas a fisht, gondolom a hal fajtáját jelenti. Meg kértem mellé a krumplit, de szószt nem, először a puszta ízére voltam kíváncsi. Vártam úgy tíz percet, aztán a fickó a kezembe nyomott egy akkora zacskót, mintha egy nagy pizza és kövér pizza lett volna benne. Meleg volt, illatos, rohantam is vele haza.

fnc1Alig fért rá a tányérra, ez volt a legfőbb meglepetés tárgya, az ár-érték arány? dupla, mint vártam. 4,5 fontért lett egy vacsora és egy másik is, remélem, felmelegítve is jó lesz, legalább a hal. A krumplinak mindegy, az nem egy nagy élmény. Az is pozitív, hogy nem sózták meg. A hal meg… hát valami gazdag vidékről foghatták, mert nem száraz húsú, hanem inkább zsíros és ezen még tolt egy kicsit, hogy az egészet bő olajban sütik és a panír az liszt-tojás, ami szintén szív magába jócskán az olajból. fnc2fnc3Úgy éreztem, hogy a húson volt valamiféle apró fűszer, de még az is lehet, hogy a bőre alatt fekete pöttyös, aztán a végén abba maradtam, hogy inkább villával, egy kis ecetes majonézzel és falom tovább, nem gondolkodok, mert ez egészen jó, sőt még annál is. Legfeljebb csúszva jön ki a végén, hát az meg még hol van! Ehető angol kaja, juppié és még megkkora!

A következő zújhely meg egy multikulti takeaway-os vidék kellős közepén lesz, remélem, halas is lesz ott a közelben. Mégse fogyok le? Hmm…

  • Miszusz szerint:

    Hmmm…. ez a hal nagyon jól néz ki. Kár, hogy itthon nem nagyon lehet ilyet kapni.

  • Meta Hari szerint:

    Tengeri halból, gazdag és kövér tengeri halból van ez, ránk férne tényleg a sok halvitamin, talán nem lenne olyan unalmas a csirke-marha-disznó vonulat a konyhában :)
    Ez a dózis erősen elegendő két vacsorára vagy két embernek egy vacsorára és az ízére ugyan még most nem tudnék határozott jelzőt mondani, de tartalmas nagyon :)
    Cub angolul, ez már biztos.

  • heni szerint:

    Jaj, összefutott a nyál… ezért még a vegetarianizmusomat, azaz hol vagyok én jános, szóval a húsnemevést is érdemes feladni. Próbáld ki a King’s Cross állomással szemben lévő törököt egyszer:)

    • Meta Hari szerint:

      Ó, nagyon köszönöm, fekete fontos füzetembe róttam is most egy ikszet, ezt megnézem magamnak :) nektek meg fénykép :)

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Na és az a Fish’n Chips! at szalonnacukor.

Meta

