Házbéli ügyek

május 27, 2009 § 6 hozzászólás

Szombaton mondtam a főbérlőnek, hogy szeretnék elköltözni máshová, megkérdezte hogy letelt-e a 60 napom, letelt. Mondja, jó. Aztán elment. Örültem, hogy vita és véleményezés, kérdezősködés nélkült ment az egész.

Tegnap kiderült, hogy a ház bérletét a jövő hónapra már nem újítja meg, vasárnap a többiek átmennek egy másik helyre, ami friss szagú, jó állapotú és kisebb. Hét személyes csak, ez szintén egy nagy előny. Este el is mentek a fiúk megszemlézni a terepet, tetszik nekik (rend van, tisztaság, ihajja) és azóta mindenki a szobaválasztás-rendezkedés lázában ég. Kérdezgetik tőlem is, hogy hát én akkor hová megyek. Mesélem a június közepi dolgokat, ennyi. A közbülső két hétről viszont nem tudok semmit, erősen remélem, hogy normális hely lesz arra a tizennégy napra, bár a főbérlő még nem mondott erről semmit. Legkésőbb szombaton szólnia kell.

Viszont ami aggaszt, az a posta és a várt levelek. Az útlevelem még a Home Office-ban van, ha szombat reggelig nem jön meg, akkor gáz lesz. Átirányítani talán még nem késő, próba-szerencse alapon megoldom. Az összes fontos helyen cserélni kell a címet, érdekes lesz. Még jó, hogy van egy listám a fekete noteszban, hogy hová adtam meg ezt a Sydenham road-os címet és fontos. Bank, ügynökségek, etc.

Itt a régi házban már annyira le van lakva az infrastruktúra… és a társaság is eléggé vegyes… habár jó helyen van a központban… jobb lenne egy melegebb hely… milyen lesz vajon az újban a konyha, az ágy, a fürdő… megannyi félbevágott kérdés kering a fejemben, de hát “Don’t worry” szokta volt mondani mindig Magda a mekiben, hát akkor jó, nem aggódok. Korábban ez úgyse az én reszortom volt, talán most se kellene csinálni. Hát jó, akkor most cucc-redukálásba fogok és lomtalanítom a vagyonomat ismét, de most nem kell már a 20 kilós határt tartani, ez már pozitív fejlemény.

((Azt nem tudom, hogy bunkóság-e a többiekkel szemben, hogy nem megyek el gázkártyát feltölteni, tegnap este óta nincs melegvíz-fűtés, csak mert egyrészt nincs szabad pénzem, fogalmam sincs, meddig fogjuk a pénzt arról elhasználni, beszámítja-e a főbérlő most a lakbérbe vagy már utolsó mindenmindegy állapot van, másrészt meg nem is szeretjük egymást annyira, hogy szívességeket tegyek. Ők nem állhatják a kövér embereket, egyikük meg is mondta, aztán voltak még beszólások-amit-nem-voltam-hajlandó-hallani a takarításra és mosogatásra, ó, ez egészen érdekes dolog. Vajon miért feltételezik, hogy minden nő imád takarítani és úgy veszi, hogy az szükséges része a napi létezésének. Nekem például nincsen ilyen részem és hobbim. Van itt pár hangoskodó alak, aki kezéből csak úgy kiesik a koszosedény-koszoseszköz a pultra, lehullik a hagymahéj a padlóra, asztalon marad a szaftostányér és (a mellékes helyiségeket említeni sem szabad) ha esetleg arrébb tesznek egy újságot az asztalon, máris jön a zsolozsma, hogy “én takarítok itt, bezzeg más nem, ezt is nekem kell megcsinálni”. – Tudom, hogy az ilyen mindig célzott irányú és egy fura játszma része. Először még féltem is, hogy nyílt vita lesz, de azt nem merte senki kockáztatni. Kínos pontossággal elmosom magam után a vackokat és rendben tartom a hűtőpolcomat, a többire viszont nem vagyok hajlandó. Nekem nincsen ilyen napi létezésem itt. Sokat vacakoltam rajta, hogy megéri-e ez a bunkóskodás, de sehogyse vitt rá a hajlandóság, hogy közösségi életem legyen itt, mostanában erősen vigyázok a csereértékekre. Érzelmi alapokon meg csak akkor tudok működni, ha kicsit is biztonságot érzek és eddig minden eseményből azt következett, hogy csak magamra számíthatok, rájuk nem; aki jó fej volt, az már elment és jobb, hogy nem eveztünk mélyebb vizekre, mint például magánélet-kibeszélés. (Azt hiszem, az ilyen helyzetekben a magánélet és a szeretteinkről való mesélgetés sebezhetőségi pontnak számít, azt pedig ki hagy szívesen látható helyen? Talán meg lehet szokni ezt is egyszer, de sejtem, ebből még bajok lesznek. Nem ebben a társaságban van a jövőm és a bizalmam.))

Reklámok

  • bluemoon szerint:

    A Királyi Posta honlapjának tanulmányozása után biztosan kérheted a postád átirányítását az új címedre, esetleg nyitsz valahol egy postafiókot..
    Magánéleti mesélgetésre meg itt vagyunk mi:))

    • Meta Hari szerint:

      ti már úgy is – majdnem – mindent tudtok és nagyon rendes módon nem szóltok be a takarításra, mi több, ízlésbeli hasonlóságokban eléggé szenvedünk :))
      All together :))

  • rhumel szerint:

    Okosan látod a “külföldi lét” társasági szabályait. Mármint a kibeszélés-témára gondolok most. A magunkfajta szószátyárnak nem egyszerű befogni, de azért mindig érzi az ember, mikor kell hallgatni=fecserészni általánosságokról.
    Jól csináltad.
    Az új hely meg jóóó lesz.:)

    • Meta Hari szerint:

      ott már a welcome-pörkölt vacsoránkat tervezzük, na ilyen alapokról szerintem nehéz lesz rontani, és a külsőségek meg nem számítanak :)
      hmm, azt viszont már alig merem megkérdezni, hogy el tudod-e képzelni, hogy ezzel a rettenetes napi szószámmal, amivel… na ezzel… lehet úgy napokat eltölteni,hogy három mondatnál több nem hangzik el és élből az első kérdés az az, hogy foglalt-e a mosógép… úgyhogy van napiszó-tartalékom :))

    • rhumel szerint:

      Merem remélni, hogy nem a túlvilágról írsz…. Mert én már ott lennék, ha csak három mondatot beszélnék. Bár 3 mondat NEM beszéd!!!
      Az kb. 33-nál kezdődik, szerintem:))))
      Ja, belegondoltam. Ánglisul -nekem- mondatnyi se lenne…

  • Meta Hari szerint:

    Teljesen paranoid helyzet ez, néha röhögök rajta, néha meg roppant mód nyomaszt. De hát ha itt élőben, a közelben nem lehet mondani semmit, akkor legyen a távolba, messzire, gyakorlatilag mindenkinek. Nem értem, nem értem, bár most már ebből csak pár nap van hátra, remélem, bonyodalom itt már nem lesz.

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Házbéli ügyek at szalonnacukor.

Meta

