Simple

május 25, 2009 § 2 hozzászólás

Kihorgásztam egy szép képes kiadványt a napi postai szemétből. Ingatlanok értékesítésével foglalkozott, de nemcsak egy szokásos hirdetési újság volt, keretes fotókkal és rövidítésekből álló mesével mindenféle bungallókról kacsalábon. Úgy indított, hogy szájbarágósan körbemagyarázta, hogyan is lehet nekem, egyszerű földi halandónak olyan álmot kitalálni, amelynek a végén saját ház lesz saját pénzből. A magyarázat a végén arra lyukadt ki, hogy ilyen álmot ne is merészeljek, mert csak és különben is az túl nagy álom. Hanem inkább álmodjak lépésről lépésre és válasszak az ő ajánlataikból. Naháp. Annyira meglepett eme logika, hogy rögtön lapoztam a szótárat, kucorodtam a papír mellé és elkezdtem a cikket szavanként emészteni. Én eddig úgy hallottam, merjünk nagyot az álomból, amíg bírja a kanál, nade itt?! itt, ahol van tej is és méz is és még folyik is? itt ne álmodjunk?! A bevezető oldalakon aztán pénzügytankönyveket alázó magyarázatokkal leírták a pénzszerzési és -beosztási módokat, nekem remek nyelv- és szokás-tanulás volt, valamint nem utolsósorban kapitalizmus-lecke, ha majd én is kőgazdag leszek, így intézem az ingatlan-beszerzést.

No, haladok tovább, a következő lapokon jöttek a szebbnél szebb házak, lakások, panelházak, sorházak és belvárosi csoda-kecók. Ár, finanszírozási mód, időtáv, kinek ajánlják, miről/kiről híres a környék (sznobfaktor) és így tovább, az összes lényeges információ szerepelt a képek mellett. Apropó, az újság ingyenes és olyan kiállításban jön, mint otthon a Lakáskultúra.

A kellő hosszú bemelegítő és lelkesítő fejezetek után egyszercsak hopp! Egy tévés arc és egyben pénzügyi újságíró ugrik a lap bal szélére és hogyaszongya: Győzd le a csődöt! Nosza-hoppsza, oda is tapadtam a lapra, a bemelegítés után már nem volt szükség további figyelem-hergelésre, jöttek is a tanácsok sorban, kilenc pontban. A negyedik lesz most az érdekes, amely úgy kezdődött, hogy “Takarékoskodj úgy, hogy légy zsugori. A zöld módszerek általában a legolcsóbbak, úgyhogy csatlakozz a faölelőkhöz és spórolj pénzt.” A faölelők ténylegesen a tree-huggerek és itt a szlengben azt jelenti, hogy zöldszívű, azaz zöld gondolkodásmóddal zöld életet élő ember. Az a) pontban kiegészíti azzal, hogy használjunk fel mindent még egyszer, ami a háztartásban előfordul, ez ismerős már itthonról is, újrafelhasználni dolgokat egészen kreatív dolog, szerintem nálunk régebb óta hagyomány. Gondolok itt a magyar guberál szakkifejezés mindenféle árnyalatára. A b) pontban meg az jött, hogy hasznosítsd újra a régi mobiltelefonodat pénzért. Mindjárt következett a link, hogy www.envirofone.com, aztán én oda akkor azon melegében el is látogattam és leesett az állam.

Mivel az állam én vagyok, és én nem eshetek le/el itt most, hát gondoltam, egye fene, kipróbálom ezt, mi bajom lehet. Egyrészt nem kell nekem használhatatlan harmadik telefon, másodrészt jó kis fontok jönnek majd a bankszámlámra, harmadrészt ámulat, hogy mennyire egyszerű ezt elintézni, negyedszerre meg esetleg kéne enyhíteni valamit a nájlongyári részvételemmel okozott ökológiai ámokfutáson, he.

how-oneAz első lépés annyi volt, hogy regisztrálni kellett egy email-címet és egy valódi címet, névvel, telefonszámmal. Jó volt a netünk, így ez a folyamat a visszaigazoló levélre kattintással együtt csekély egy percet vett igénybe.

how-twoAz elektronikus adatok ellenőrzése és visszaigazolása után mindjárt be is lehet adni a telefon adatait, sitty-sutty jött is az ajánlott fontok száma, roppant kedvező egyébként, forintban nem adom meg, mert kétszer annyi, mint a beszerzési ár volt. Azóta meg használtam is, de nem jött be a stílusa, tudása; másnak itt nem kell az ismeretségi körömben, kikódoltatni nem éri meg, blabla, szóval megválunk egymástól, hiába volt trendi lapos és fekete. Na több itt a szöveg, mint amit aztán tenni kell… a telefon eladása az ajánlott ár elfogadását jelentő tovább klikkeléssel megtörtént, következhet a második lépés, amiben is az áll, hogy akkor most ők, az envirofone.com küld nekem egy szép kis pufiborítékot pár napon belül, amibe én beleteszem jól a telefont, bezárom, postaládába viszem, borítékon bélyeg már fizetve előre, és aztán huss. how-threeOké, nagyob használt és régi telefon lepasszolása esetén az általuk ajánlott könyvelt kézbesítéssel való postázás nem éri meg feltétlenül, mert az öt fontba kerül, de ahogy tapasztaltam, itt megbízható a királyi posta. Egyébként a postára battyogás talán a legnehezebb és leghosszabb az egész történetben, most akkor következzen a harmadik rész, ahol is vissza kell ülnünk a fotelunkba és várni, hogy megérkezzen a pénzescsekk a kialkudott árral. Ez a mi postai csomagunk átvétele és tartalmának műszaki átvizsgálása után 5 napon belül megtörténik, feladják a csekket és kész.

Hát elmondani hosszabb macera volt, mint az egész klikkelgetés és olvasás. A honlapjuk szerint a 4 évesnél fiatalabb szerkentyűket eladják újra a piacon, a 4 évesnél régebbieket pedig viszik a bontóba azonnal, pontosan úgy, ahogy egy EU-irányelv javasolja.

Hát erre a két döbbenetre (hogy gyakorlatilag kisujjmozgatással megszabadulhatok egy elektronikai szemetemtől, illetve hogy pénzügyi gondolkodásomba gyökeres változást kell hoznom) meg is ettem egy fél üveg oliviabogyót, olaszt. Nemrég megküzdöttem egy méretes mangóval, de gyakorlatlan vagyok még a növénnyel, mert nem ismertem fel a nagy piros darabról, hogy kell még érlelni-puhítani, ezért 39p költség volt a tanulás, hogy a mangó éretlenül krumpliízű és keménységű. Vagy tán nem is mangó volt?!

Douglas Adams hivei Croydonban inkább máshol mászkáltak, mint én, mert nem találkoztunk össze, mentségéül szóljon a városiaknak, hogy ma hivatalos munkaszünetes Bank Holiday volt, ami azt jelenti, hogy dolgozni és pénzt fialtatni nem kell, de vásárolni azt lehet, úgyhogy tömeges soppingolással múlatták a helyiek az időt.

Több kalandra nem futotta ma, kint szemerkélő eső volt és este tízkor még világos.

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Simple at szalonnacukor.

Meta

