Hárman a tömeg ellen

május 13, 2009 § Hozzászólás

crowdedA mekiben az első két nap maga volt a borzalom, nem elég, hogy itt az eszközök is fordítva vannak, hanem még a vendégeket sem értem, ráadásul ők is szokták forgatni a szavakat. Sausage and Egg az egyik szendvics neve (új ez is, a régi életemben, ráadásul több mint tíz éve, nem ilyen reggelik voltak, nyüssz vége) és persze hogy sokszor egg and sausage. Sőt néha teljesen mást mondanak, amit nem értek sehogyse, aztán mégis erre a szendvicsre gondolnak. A többiek tudják, ehh, csak nekem zsong a fejem a millióféle kiejtéstől, és akkor közben persze gyorsnak kell lenni és mosolyogni és amikor felnéz az ember a sapka alól, látja vagy nem látja a sor végét, ami előtte kígyózik, a megijedés az első önkéntelen reakció. Mindenféle pedigde ellenére. Az öt órás műszak végén nem csak a lábamat szorítja a cipő, hanem a fejemet is szorítja az a sok beletömött új szó. Amikor éppen nem a kinyiffanáson gondolkodom, hálálkodom az étteremvezetőnek (titokban csak, nem élőben, mert amúgy egy akkora aa people, mint egy hegyomlás), hogy belelökött a kasszázás darálójába.

Ma voltam a harmadik napomon, ma meg akartam ölni a forrócsoki-gépet, mert megmakacsolás üzemmódba váltott és nem kapcsolt ki az adag után, hanem csak folyt, folyt, folyt a forrócsoki mindenhová, naná hogy ma mosnom kell munkaruhát és minden trutyis lett a pulton. Kaland az élet sója, jaja. Egyébként most egészen jó volt dolgozni, már majdnem kihúztam tízig agyfáradás nélkül, ami egy egész óra javulást jelent. Két nap van még hátra a hatkorkelésből, illetve jövő héten feketeleves, fél hatra kell menni, korábban nyit a kóceráj. Hmm. Ezt még nem tudom, hogy jó-e vagy sem, majd elválik. Illetve nyaliznom kell a több óráért, a beosztás szerinti 15-20 egy hétre, az kevés, még ha csak tréningről van szó, akkor is.

Volt egy kis nyugis tízpercünk tíz előtt, álltunk hárman a meleg frituk mellett, az ajtó invitálóan tárva-nyitva, naná hogy az eső és az esőhideg is bejött, nem csak a vendégek. Két cseh lány, és én, a magyar. Hátul a konyhában mindenki sötét (nem fejre, csak bőrre mondom, pc vagyok, figyeldoda) és a vendégtérben éppen egy nagyobb középiskolás banda kérődzött a zacskókban (nemcsak pc vagyok, reális is, ezt szó szerint kell elképzelni, mindneki aa és mindenki rap-ruhában volt). Ez volt a háttér és akkor mi ott álltunk, mert már végeztünk és összenevettünk, hogy 3 middle-europe fight the mc-world, na szóval mi közép-európaiak leharcoltunk mindenkit. Majd mindezek után megbeszéltük a prágai sörözés előnyeit és már tudom, hogyan kell csehül kiejteni a sörmárkákat. Kevésbé eny-esen, ez a minimum. Holnap lesz folytatáskövetkezés, sejtem, jön a Maria, aki nem Maria, hanem egy afrikainevű csaj és műszakvezető és aki olyan komoly pofával tud valótlanságokat beadni az embernek (most éppen nekem), hogy hóhérakasztós hangulatba kerültem és azt hiszem, cimborázni fogunk a jövőben. Mit nekem vércseresznye hajszín, amikor simán elhittem, hogy a Marianak, aki nem Maria, van már öt gyereke. És volt egy Tényleg Maria is a kasszások között, aki viszont olyan spanyol akcentussal nyomta, hogy rajzolnunk kellett beszélgetés helyett. Viszont ő is jó fej. És azt hiszik, hogy én is egy liar vagyok, mint a Maria, aki nem Maria és nincsen öt gyereke, viszont járt már Budapesten és Berlinben is és Prágában is és nem tetszenek neki a magyar vonatok, mert koszosak, mondta. És nekem sehogyan se akarták elhinni, hogy 35 éves vagyok és hogy nincsen férjem, még a végén ki kell találnom egyet magamnak, hogy elhiggyenek nekem valamit is a későbbiekben… na és akkor liar leszek, ehh, ki kell vágnom ezt a csávát, ne legyen 22-es.

A mekibe a csapatért érdemes dolgozni járni, ez már régen is így volt és nemcsak magyarországi helyeken van így, látszik.

A Croydoni Közösség című újságban találtam egy olyan kifejezést, hogy Crowd Management. A tömeg menedzselésével foglalkoznak hivatalosan és itt azt sejtem, hogy nem csak az ingázó tömegközlekedőket kell terelgetniük, hanem egyéb, a mindennapos élettel kapcsolatos dolgokat is kell intézniük.

A három befejezetlen gondolatnak pedig az a vége, hogy igencsak nagyon gyorsan fejlődik az english-értés a fejemben, már néha magamtól angolul számolom a pénzt, a tömeg menedzselését még mindig a mekiben lehet jól megtanulni a közlekedési vállalatokon kívül és aztán még az van, hogy néha levegőt kell venni, akkor írok három pontot.

És döglődik a számítógépem billentyűzete és a memóriája, remélem, június végéig nem murdel meg, mert onnantól lesz csak hely a költségvetésemben kütyükre.

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Hárman a tömeg ellen at szalonnacukor.

Meta

