Merenges az angol kenyerrol

április 17, 2009 § 3 hozzászólás

A masik borzasztosag, hogy a szeletelt kenyerek…. nem olyanok, mint az otthoni szeletelt kenyerek. Ezek itt piritas nelkul csak annyit ernek, mint egy papirzsebkendo, amelybe egy vizgombot csomagoltak. Egy erosebb vajazo mozdulat es maris a tenyerembe nyulik a kozepe a szeletnek… na de mondjuk hat napig puhak, semmi kiszaradasra utalo jel… Ezek az elso benyomasaim a kenyer-helyzetrol, aztan alig varom mar, hogy kogazdag legyek es tudjak venni 3 fontert francia kenyeret, mert az – legalabbis – ugy nez ki, mint egy tisztesseges kenyer. Egyszer vettem a Lidl-ben bagettet, na az oke, sajnos leginkabb reggel kaphato es akkor nem nagyon kolbaszolok arrafele.

Aztan ma vajaskenyer olvasztott sajttal Sydenham modra elnevezesu ebedem  kozben arra gondoltam, hogy az angol embereknek a legelso haztartasi gepuk bizonyosan a kenyerpirito. Vajon hogyan elhettek ok a regi korokban, amikor platnin vagy serpenyoben kellett eloallitani… vagy a ketszersult technikajaval kell gyorsan megismerkednem, hogy ne legyen a tanyeromon kerdojel? Ujabb lecke.

Aztan azt is gondoltam, hogy azt a hires Shakespeare szonettet (75.) egy kicsit lehetne modernizalni, en ugy irnam, hogy

“Az vagy nekem, mint angol kenyernek a piritas”

Egyebkent most, itt, Croydonban, sokkal katartikusabb elmeny vegiggondolni a szonett masodik sorat is… mert a “Tenyleg!”-elmeny az nagyon ut. Ket pont az u betu tetejere…

Az vagy nekem, mint testnek a kenyér
S tavaszi zápor fűszere a földnek;
Lelkem miattad örök harcban él,
Mint fösvény, kit pénze gondja öl meg;

(Zarojelben: Sh. szuletesnapja aprilis 19-en van, itt ez a nap a kolteszete meg a szinhaze, van egy rakas attrakcioooo)

Reklámok

  • rhumel szerint:

    Jé, mindig azt hittem április 23-án született, mint a nagymamám…A 19 is szép szám azért :)
    /Meg is néztem közben a wikipedia kérdőjelesen írja: 1564. április 23. (?)(keresztelési dátum: 1564. április 26.) – 1616. április 23., szóval hajjaj, a Gergely naptár és a Julianus naptár, ez nekem sok/k. Hiszem inkább, amit írtál :)

  • Meta Hari szerint:

    No utana jartam, itt se tudjak pontosan, a Programfuzetbol, ahonnan kinezem mindig, hogy mi lesz a kovetkezo attrakcio, onnan az jott, hogy 19-en unneplik itt a Globe Szinhazban ezt a Shakespeare embert, ekkor lesz rogyasnyi rendezveny. Szoval ettol meg lehet 23-an az igazi szuletesnap, bocs a pontatlan fogalmazasert… A kovetkezo napokban jon a kiralyne szulinapja, aztan meg meg egy nemzeti unnep, meg jo, hogy Shakespeare-t beszoritjak valahova… :))

  • Meta Hari szerint:

    Közben megtudtam, hogy a hivatalos születésnap április 23. A megemlékező ünnepséget tartották április 19-én. (Tovább figyeltem a tévét és 23-án kiderült, mi a helyes.)

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Merenges az angol kenyerrol at szalonnacukor.

Meta

