2009/04/15 part 2

április 17, 2009 § Hozzászólás

Camden Town volt az első célpont, de ez is átterveződött másik időpontra. Elindultunk reggel, normál nap, aztán egyszer csak zuhanyozni kezdett az ég, majd amikor levajazzuk telefonon, hogy mégse a piac, hanem a Galéria, akkor utána rá tíz perc múlva kisüt a nap és beáll a huszonegy fok. Végül aztán a Galériát se bántuk meg, remek hely, bementünk, egy pár lépcső, egy fa lengőajtó és máris ott egy Van Gogh. Semmi cécó, máris lehet nézni és műélvezni. A többi termekben ugyanígy volt, a turisták egyébként máris elkezdték az özönlést, de még így is volt normálisan hely megszemlélni a festményeket.

Egyszer Pesten… a Monet és barátai című attrakcióra tessék gondolni… tömeg, miniatűr magyarázó feliratok, csupa bokrokról és erdőkről szóló kép… na akkor azt gondoltam, magas nekem ez a művészet, csalódottan hagytam ott a múzeumot, ezért pénzt kiadni… Itt meg szájtátva néztem, hogy Monet nem csak a természet lágy zöldjét szokta festeni, hanem embereket is és még mennyire jól! Pontosan így volt egy csomó másik festővel is, jé, hát itt milyenjó képek, fények, témák vannak! Egyszer – hamarosan – összeguberálok tizenpár fontot és befizetem a Picasso-kiállításra. Az otthonira emlékszem, vonalak, pacnik, tömeg… hátha itt… hm?

A múzeum előtti szájtátásról már tettem említést.

Hazafelé meg blicceltem, nem volt egy nyugodt érzés, semmi irat nálam, nulla font az oyster-kártyán, elfelejtettem, hogy mennyi rajta a pénz és automatikusan szálltam fel a buszra, de becsipogott a gép, hogy gáz van. Na vissza nem fordultam, hanem nyomultam fel, pont volt üres hely elöl, aztán kissé körömrágva topogtam, hogy miért van minden háromszáz méteren megálló, az életben nem érünk haza… mire elértünk a croydoni felhőkarcoló-építkezésig, addigra magamban lejátszottam az ellenőrt, a felszólítást a 200 font büntetésre, a buszról letoloncolást és a kutyagolást messze hazáig, meg a buszról való letiltást, a rendőri kísérést haza, határig, országból ki… ó. Kicsit túlparáztam a dolgot, nem jött semmi ellenőrzés, bár azért a jövőben nem csinálok ebből sportot.

Másnap ki is próbáltam a netről való feltöltést, bankkártya, kódok ide és oda és ma már meg is jött a visszaigazoló email a közlekedési társaságtól, hogy a bankom áttolta nekik a pénzt. Gyakorlatilag az egész a sitty-suttynál egyszerűbb volt. Most pár napig megint jó vagyok az oysteren. Már csak egy nemzetközi telefonkártya hiányzik, ha még sokáig nem lesz net, kénytelen leszek vonalon beszélni. Ez mondjuk (a 4p percenkénti ár ellenére) nem olcsó és mindig rohanni kell a beszéddel. Még mindig nem jött meg a modem, és tényleg új társaság lesz a szolgáltató. De hogy mikortól számít a mennyi idő, azt nem tudom, csak kósza hírek vannak a főbérlőtől és ről.

Holnap szombat, minden kiderül. Vagy mindenki derül?

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading 2009/04/15 part 2 at szalonnacukor.

Meta

