11/03/2009

március 14, 2009 § 3 hozzászólás

Ma mozgalmas nap volt, pedig nem is úgy indult. Arra ébredtem, hogy hideg van. Igen, a radiátor teljesen hideg volt, a házban síri csönd, még mindenki alszik és hamarosan hét óra lesz. Kint felhős ég van, vagy esni fog vagy megy valahová…

Kicsit később rávettem magam, hogy kimásszak az ágyból a reggeli piperére, a kávéra és hogy bekapcsoljam a tévét. Még mindig hideg van, meleg víz sincs. Biztosan kiakadt a kazán, szokott, de a fiúk pikk-pakk intézik a visszakapcsolást.

Elkezdtem aztán a teljes reggeli felébredési procedúrát és elkezdtem tervezni, hogy a könyvtár-intéznivaló-telefonoznivaló-kajabeszerzés láncból most melyiket mikor fogom csinálni és egyéb alternatívákon is gondolkoztam, valamint bátorságot is gyűjtöttem, hátha szükség lesz véletlen ötletekre.

Aztán egyszercsak elment a villany. Negyed óráig semmi sem történt az emeleten, kilenc is lesz mindjárt, az nem lehet, hogy még mindig alszanak… aztán csak megmozdult az ügyeletes gondnokoskodó srác. Megtalálta a hiba okát, sem a gázkártyára, sem a villanykártyára nem volt feltöltve pénz, ezért nem adott egyik szolgáltató sem energiát. Gondolom, a főbérlő felejtett el valamit intézni. Így aztán – mivel otthon már semmi érdekes nem volt, elindultam a könyvtárba, álláskereső információkkal feltöltekezni.

Gyorsan átfutottam a méleket, felcímkéztem a Válaszolni való pirossal a fontosakat, aztán már néztem is a cégeket. Ma KFC-hez pályáztam, vacakoltam egy jó fél órát egy speckó önéletrajz kitöltésével, aztán az application form is lefárasztotta a gépet, de végül csak elment az infó. És jött is rögtön visszaigazoló levél, hogy vették az adást.

Tetszett:

– még aznap délután felhívtak, hogy a visszaigazoló levél alapján megkapták a konkrét étteremben az adatlapomat és érdeklődnek, hogy tudnék oda menni dolgozni, mivel szerintük túl messze lakom. Nekem ma még fogalmam sincs, hogy milyen messze van, egyáltalán, hogy hol van az a hely, ahol az étterem van – ez lesz a csütörtöki reggeli program, megnézni valami nagy térképen Surrey megyét. Elméletileg mi már ebben a megyében vagyunk, vagyis hogy Great London és Surrey megye egymással határos és a városi részek Londonban Surrey megyéből az tkp Croydon. Vagy hogy is hívják itt a kisvárosi megyerészleteket külön önkormányzattal.

surrey-map400

A csávót, aki felhívott, egyáltalán nem értettem, ráadásul még papírokkal is zörgött és valakivel folyamatosan beszélt a háttérben, még azt is feltételezem, hogy evett is. Annyira emlékszem a beszélgetésből, hogy tetszett neki a 7 év mekis gyakorlatom. Hétfőn kell menni. Viszont akkor Tootingban leszek NI szám intézése miatt, tehát holnap még telefonoznom kell neki, hogy mi lesz a hétfői interjú sorsa.

– megkaptam a személyi igazolványomat a postástól, kihozta simán, a fiúk átvették. Kedden beszéltem az NI interjúról, ma szerdán már itt volt a borítékban a meghívólevél. Na, ez a British Mail című postaszolgáltatás. A magyar királyi meg sápadhat, ráadásul itt 50p egy levélhurcolás a tengeren túlra (keverék angolul levélhurcolás to overseas).

– Olvastam angolul egy kicsit a Pradás könyvből, amit még a pesti reptéren vettem a maradék forintomból, érdekes lesz, most az ötödik oldalon járok. Megtanultam keresztbe-szótározás segítségével, hogy a shuffle az csoszogást jelent, a kiejtését meg ki is húzom a szótárból…

– megint van sokat egy olyan reklám, amelyben Bob Dylan Blowin’ in the wind című számára mutatják be a megújuló energiaforrások használatának előnyeit. EU-s téma és nagyon szépen van fényképezve a benne szereplő vidék.

– a Poundlandos olasz tésztás gyorskaja másik verziója is finom, eddig a gombásat kóstoltuk, most meg a bolonyai ízűt. Tikka Masala szósszal feldúsítva még sokkal jobb, az a szósz is a Poundlandból van, 1 font és 250g-os kiszerelésben van, medium csípős. Vagy keverék magygolul mondva médiumra csípősítve.

– lehet kapni nagy kiszerelésben reszelt sajtot is és egyáltalán nem drágább, a magyar viszonyoktól eltérően, ráadásul friss is a legtöbb. Bár az már kevésbé szimpatikus, hogy a konyhai alapanyagok és a készkaják aránya erősen a készkaják felé billen, úgy 20-80 % a megoszlás. Vagy csak rossz boltokba megyek, ez nem feltétlenül a londoni élet hibája.

Nem tetszett:

– az Action Drive még nem hívott, hogy van ideiglenes munkája. De másokat sem hívott innen a házból.

– a könyvtárban az egyik oldalnál lefagyott a cucc, az értékes két órámból akart a dög XP újraindulni, még szerencse, hogy öt percenként lehetett késleltetést kérni, ez meg annyira fárasztó volt, na meg az a nyüves tartalomszűrő… _39908701_london2_6666

– a BBC one és BBC two adóknak a felét már értem, az utcai és hétköznapi embereket meg egyáltalán nem és még mindig elfáradok a folyamatos figyeléstől, ez lehangol nagyon, de nem merem sehol sem elmesélni, mert a “majd fél év múlva jobb lesz” mondat nem vigasztal, mert most kellene érteni a telefonálgatást.

– Saci az irodából ígért egy visszahívást, de nem tette meg. Már hétfőn is lerázott a bankszámla-ügy miatt, szerintem inkább holnap elintézem magam, majd csak lesz valahogy.

  • bluemoon szerint:

    Na ez igen, tényleg részletes volt! Légy merész és bátor, és beszélgess mindenkivel, akivel csak lehet.
    Én azt hiszem elveszettnek érezném magam a helyedben, és olyan jó, hogy te ilyen nagyon bátor vagy. Persze tudom, az úszósapka teszi! Én is kikészítettem.

  • Meta Hari szerint:

    ó, a tiéd bizonyára a jó kis biztonságos underseas úszósapka :) nekem most itt egy overseas van, ráadásul kicsit harcos lesz, ha netalán fordítani kell a go west irányról a go back irányra… de ezt most csak nagyon halványan merem ideírni.
    A bátor helyett inkább a cigány lovás poént írnám visszafelé :)) na egyébként meg a nagyon elveszés helyett inkább körmölök ide.

  • krlany szerint:

    Ne vessz el!:) Én nagyon szurkolok ám.

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading 11/03/2009 at szalonnacukor.

Meta

