Lassú ellenvélemény

február 7, 2009 § Hozzászólás

sontag_egyidoben_kRitkán tapasztalok ilyet, de most megtörtént. Egy korábban fontosnak tartott szerző és fontosnak tartott írásai váltak nem fontossá. A fényképezésről írott könyvét pedig sokszor forgattam, aztán egy időre elmúlt a képkészítésen való elmélkedés, mert lett egy gép, aztán hajrá az objektívvel a világba! Közben szépen gyűlt a könyvtáramban Susan Sontag összes műve, félig vagy egészen olvasva.

Most meg ez itt… az utolsó, hát igen. Amikor volt ámerikában az a 9/11, akkor volt egy híressé vált cikke, arra felkaptam a fejemet, hogy odamondta a véleményét! (Benne van ebben is, sőt még két folytatás is.)

Ma meg – és nem tudom, hanem csak sejtem az okát  – már egyáltalán nem találom olyan fontosnak, hogy egy izgőmozgó, mindenttudó, politikába piszkáló és sürgölődő szöveget olvassak. Zavar benne a fontoskodó nyüzsgés. A fülszöveg szerint, amit Sontag fia követett el, lehet tudni, hogy a kötetben szereplő esszék nem biztos, hogy a végleges változatok, dehát a halál közbeszólt. Nekem meg az, hogy túl sokszor olvastam egy kötetben a társadalom szót. Azért a fényképezésről szóló összefoglalást kimentettem, hátha.

És sejtem, hogy nem Susan Sontag változott el, hanem én, az olvasó.

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Lassú ellenvélemény at szalonnacukor.

Meta

