eleven napirajz

február 2, 2009 § 8 hozzászólás

A házban élő házfelügyelőkről kell még egy szösszenet, mert érzem, ez még csak a kezdet és lesz itt horror-alapanyag sok bejegyzésre való, érzem, érzem.

Onnan kell kezdenem a történetmesélést, hogy egyszer régen volt a fábrisóban egy humorista gyerek, aki emlegette a falusi térfigyelő rendszert. Aki emlékszik, az már most röhög, aki meg nem, az szépen elképzeli a minden zajra libbenő függönyt és mögötte egy nyugdíjas embert. Az említett humor-beszédben nő volt az illető, na itt nálunk a házban van belőle két férfi és két nő. Bármikor, ejtsd bármikor(!) képesek előfordulni és közölni, hogy ők márpedig a házba idegeneket nem szoknak beengedni. Nálam meg van egy jókora kulcskupac. A riadólánc az úgy működik, hogy a szomszédunk a házmesternő, de ő nappal néha nincs otthon. bacsi1Ezért aztán megbíz egy másik nőt, hogy tájékozódjon a házbéli idegenek mozgásáról. Neki (a megbízottnak) van egy férje, akinek van több tulajdona és tulajdonsága. Kezdjük rögtön a tulajdonnal. Tulajdonában van egy piros dzsőrzé melegítő-ruha, “senior” típusú együttest kell elképzelni, a nadrágon oldalt két fehér csík, a cippzár szintén fehér, a tulajdonban lévő darab nadrágjába szigorúan betűrve a felső. Az együttest (na milyen már, hogy nemrég még a komplé szó volt itt találós kérdés és erre tessék, a retró betört a hétköznapokba?) kíséri még egy barna nyűtt honvédcipő és esztékás szürke keretes szemüveg. A bácsi persze kissé nehezen hall, úgyhogy kiabálva kell magyarázkodnom. A lakásuk ajtaja felett van kamera. A névtáblán meg… ehh… a nájlongyári Teknős nevének egy -er végződéssel ellátott példánya. Tehát akkor hovakeveredtem.neni1

A megbízott nőhöz pedig tartozik egy LUVK hang. A betűszó egy speciális karakternek a rövidítése, anyósviccek és sárkányfeleségek örök kabarés hangja ez, előző életemben találkoztam már élő példányával, onnan a név. A Lajos utca mint előfordulási hely szerepel a névben, az utolsó tag pedig a “nyanya” kifejezés durvább változata. Na ennyit a magyarázkodásról.

Mindjárt hétfőn, a Nagy Hurcolkodás napján belefutottam a Megbízott házaspárba, először az öreg magyarázta az idegenek iránti fóbiájukat, majd amikor elmondtam a paramétereimet, elégedetten húzta be maga után az ajtót. Még éppen hallottam, hogy a luvk megkérdezi azon a hangon:

– Na mi van?

Fél nappal később a kapunál (mert nem egyszerű ott se bejutni) összefutottam a szomszéddal, aki a tulajdonképpeni házfelügyelő, aki szintén bizalmatlanul méregetett, hogy mit matatok ott a zárral. És ők aztán idegeneket ide be nem engednek. Márpedig be fog, mert ha rám vár, fél óra is eltelik…. gondoltam és aztán meg is valósult a gondolat, bemondtam a paramétereimet, meglobogtattam a kulcsot, hát kaptam és aztán bejutottunk. Felfelé a lépcsőn még nyomatékosan a tudomásomra hozta, hogy ide márpedig idegenek nem jöhetnek be. Értem én. Később lekádereztem, tényleg zombi, előző lakótársnak volt vele kalandja, mivel hogy nehezen alszik és biz hangosan szól a tévé. Egyébként ez igaz, hallom is, de nem zavar, ez a szerencséje. Reggel mindig Petőfit nyomatok, nyolcason, csak a miheztartás végett.

A leghorrorabb történetet viszont a rögtön a kapunál lakókról hallottam, és azt hittem, sztorizós túlzás van a mesélésben. Pedig nem.neni2

Ahányszor eddig mentem ki a kulcsos ajtón, mindig hallottam s-s hangokat és motoszkálást onnan. Lakótársam viszont megfejtette a talányt, mert az ajtón lévő nézőke elhúzásának hangja a s-s, egyet balra, egyet jobbra. Egy későbbi dobozolás során azután össze is találkoztunk, vattacukor-hajú néni és egy kioktatás jött belőle, hogy idegenek ugye ide nem, pedig én igen, és ráadásul még a fránya ajtót is kitámasztottuk, hogy tudjunk mászkálni.

Erősen remélem, hogy a kidobott szemetünket nem csekkolják. Valamint a postaládánkon fent marad a nevem. Én igyekszem mindenkinek mosolygós és hangos Jó napot kívánni, aztán majd lesz valami.

Reklámok

  • Meta Hari szerint:

    Aztán persze az is lehet, hogy én vagyok előítéletes és paragép. A szomszédok mind rendes és jólelkű emberek.

  • bikfic szerint:

    Viszont betörő be nem jut oda, nem is tudod, mekkora előny ez, úgyhogy ha megüresedik a házban egy 28 usque 30 nm-es lakás, kérek fülest, de izibe!!!:)

  • bluemoon szerint:

    És el ne mulaszd meglátogatni őket egy – egy tányérka saját sütésű- (vagy legalább -nek mondott) süteménnyel, amint szétdobozoltál. Elévülhetetlen érdemeket szerezhetsz náluk, és ettől kezdve békén hagynak majd.

  • s@só szerint:

    jájjj bluemoon ez milyen aranyos lenne Metától:) és lehet, hogy kapna a vendégségben egy pohárka málnaszőrt is :DDDDD
    komolyra fordítva: jó az öreg tégla a falban, vagy a falnak is téglája van, vagy füle? már nem is tudom:)
    hajrá és ne add fel! vénasszonyok ellen rengeteg kipróbált “szerem” van (még suttókölök koromból maradtak meg) szívesen adok belőle…

  • Meta Hari szerint:

    @bikfic: így lesz. sőt dobozok is.

    @bluemoon: ehh, az évek meg a rutin… eszembe nem jutott eddig, hogy méregfog ellen kiváló a süti. felírtam, hogy el ne vesszen a tanács.

    @sasó: sose szoktam ilyen kedves lenni :))))

  • bluemoon szerint:

    Miért? Te utálnád, aki veled kedves, meg sütit hoz?:-)

    s@só: nincs jobb a málnaszörpnél! ( ezt az én volt férjem szokta volt mondani, miután több fröccsel a gyomrában hazatért:)

    A vénasszonyok ellen meg a kedvesség a legjobb a fegyver.
    (leszek én is egyszer, lehet, már nincs is túl sok idő addig:) és bízom benne, hogy ez addig átmegy a köztudatba…:)

  • Meta Hari szerint:

    akkor a ‘lekenyerez’ kifejezésünket update-elhetjük a ‘lesüteményez’-re…
    aztán elképzeltem a szituációt a házunkban… egy ismeretlen beállít mindenféle édességgel és mosolyog… hát ez vagy ügynök vagy Hátsó Szándéka van… szerintem az első reakció ez lenne, aztán magyarázkodhatnék, hogy nem nem mégse…

    hmm… azt hiszem, már túlságosan pesti lettem, pesti parás… lassan leszokom már az utcán mosolygásról is, mind hülyének néz…

  • Meta Hari szerint:

    a vénasszonykodást szerintem törölni kéne az élet-szótárunkból, nehogy esélye legyen megvalósulni :)) akármennyi idő is van addig

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading eleven napirajz at szalonnacukor.

Meta

