Kaptamviccel mottósodom

január 25, 2009 § 5 hozzászólás

Egy reggel a férj kinéz az ablakon és így szól: – Te Erzsi, ma lehet, hogy menne a dolog.
– Milyen dolog?
– Hát a dolog. Ma menne, nem látod? Gyönyörű szép nap van odakint.
– És?
– Süt a nap, meleg van, a madarak énekelnek meg minden. Gyönyörű nap. Szép nap.
– Mi a fészkes fenéről beszélsz Lajos!?
– Ne izélj már Erzsi, hiszen te mondtad, hogy egy szép napon fogod magad és lelépsz.

*

Sokszor gondoltam arra, hogy majd egyszercsak lesz az életemben valami, ami olyan igazi, olyan izgalmas és amit nagybetűsnek lehet majd emlékezni, események, kalandok, sodró ámulat és igazi zajlás. Sokszor gondoltam ezt, sok éven keresztül, aztán csak jöttek a szilveszterek, a nyarak, és mind majdnem ugyanaz volt az emlékek szerint. Majd ez lesz, majd az lesz, majd így, úgy, mindig valami elképzelés volt, végül ezek lecsúsztak a lefolyón. Hátha most? Már megint ezen agyaltam délután, de sehová nem jutottam, pedig kint olyan szép idő volt. Holnaptól állítólag más lesz. Már megint a jövő, pff.

*

Legyen az a mottó, hogy “sarokba szorított ember ritkán ateista”. Húsz éves papírfecnin találtam meg egy mázolt papíron. Még mindig világít rajta a tinta. De könyörtelenül kidobtam.

*

2001. augusztusa, Balatonfüred. Végigkóstoltuk, módszeresen. Utolsó buszon énekeltünk, még utána is. Forgott az ágy. De ritka nagyokat röhögtünk az erkélyen. Csak ez az egyetlen kép maradt.

img_9083k

  • sasó szerint:

    ez is 1 mottó: “a villamos alatt fekvő ember mosolya sohasem lehet őszinte!” (na ????)

  • bluemoon szerint:

    Hohóóó, ha azt a listát mind végigittátok, akkor csoda az az egy kép is! :))
    Az én képem innen: ülünk a lócán, tömeg, ötéves forma elbócorog, de látom merre jár. Egyszercsak hozza magával a muzsikus cigányt, hogy ide tessék jönni, itt zenélni! (pedig ekkorra már ő is tudta, hogy a bazseválós zenészt útálom:)

  • Meta Hari szerint:

    @sasó: ennek is lesz helye egy nap, sejtem :))

    @bluemoon: ez az a hely, ahol semmi se változik… van az emlékeim között egy vonóba húzott ötezres… :)

  • bluemoon szerint:

    Nem én voltam:)

  • Meta Hari szerint:

    ez a kedvenc válaszom :)) szinte reflexből jön… egyébként azt is simán el tudom képzelni, hogy a bazsevabácsi egyszer csak törött vonóval távozik :))

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Kaptamviccel mottósodom at szalonnacukor.

Meta

