Harapós eső illetve piroskarikás bejegyzés

december 1, 2008 § Hozzászólás

Régen volt már a maihoz hasonló morcos eső, voltak tízpercek, amikor igencsak harapott az eső, az autópályán még éppen kiszaladtunk a szájából, de a városban kétszer is elkapott, most így aztán caffog a zoknim a padlón és a párás talpnyomokból kell tippelnem a lúdra. Közben meg fázom. Aztán simán eszembe jut a mai napon tanult szentencia, amihez most bevillog a jelzés.
Piros karikás szókincsbővítő tréningen veszek ugyanis részt több napja. Onnan indul a történet, hogy vizsgálgatva a rám kiszabott munkafeladatot, a probléma gyökere a jómunkásemberek tipológiájában és vezérléstechnikájában találtatik. Vannak ugyanis olyan tagjai a kékruhásoknak, akik se szép szóval, se okos szóval, se korrektül, se máshogy, szóval semmilyen indokkal nem vehetők rá a minőségi munkavégzésre. De – naivan és nőiesen sikerült erre rácsodálkoznom ismételten – mégis van egyfajta olyan üzemanyag, mellyel ideig-óráig sikert érhetünk el. Tömören fel is jegyeztem a mappába (T.P.S. Report, már emlegettem), hogy ‘bazmegmeghajtás’. Igen, igen, el kell mondani két-három cifrát egyre emelkedő hanghordozással és közbeni csapkodással, ennek folyományaként lendül a kalapács és mozdul a targonca – Igen főnök, meglesz főnök, rendben főnök – és hajbókolással, svájcisapka-biccentéssel aztán tényleg elindul a munka.
Másnap lehet aztán kezdeni újra, mert a meghajtó alapanyag fizikai tulajdonságai miatt – szóelszállazírásmarad – minden reggel úgy kezdődik, mintha mise történt volna, imádkoznak a kékruhások, hogy a főnök ne érjen addig oda, amíg be nem tolják a kávét és el nem füstölik a reggeli pletykákat.
Tehát akkor délelőtt újra oda kell menni és megcifrázni a munkautasítást.
No így kerültem a lecsóba, mert az én pesti szókészletem kint a faluban igencsak nevetséges volt, illetve a komolyan homlokráncoló irodai munka miatt el is fáradt ez a szókészlet, pontosabban mondva: kiment a divatból.
Férfi kollégáim aztán szárnyuk alá és azon nyomban, rögvest és üstöllést elkezdték a tréningemet, meg kell tanulnom a helyi káromlásokat, méghozzá erősségi sorrendben. Nagyon rendesek, lelkiismeretesen tanítanak, önzetlenül, tudják, a karrierépítéshez rögökön át vezet az út. Persze a kávét én állom. Közben meg veszettül röhögünk. Szerintem ők rajtam, mert ki tudja igazán, hogy mit adnak be nekem és elég nehéz ellenőrizni a valóságtartalmat, mert minden idevalósi kollégámat kérdezem, de csak röhögnek ők is veszettül. A kényesebbje halkan huhog és keresztetvető szemekkel rosszall.
No, de legalább történik valami és a ma esti esőt végig a Thököly úton hazafelé válogatott csúnyaságokkal illettem. Kifacsart kuktafazék az utóíz, de végül hazaértem és most egy forró és habos kádban vezeklek.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Harapós eső illetve piroskarikás bejegyzés at szalonnacukor.

Meta

