Hümmögő gondolatok

november 1, 2008 § Hozzászólás

Ha ezt megeszem, én is boldog tehén leszek – gondoltam a boltban, aztán megvettem, egy fél napig nézegettem, aztán megettem. Próbáltam csak egy kockát először, aztán… megettem.

*

Ha még egyszer konkrétan rákérdeznek, hogy milyen volt Róma, azt találom mondani, hogy rossz volt, mert el kellett onnan jönni. És rossz volt, mert a második naptók kótyagosan kóvályogtam a régi romok között és egyetlen útikönyv sem figyelmeztetett, hogy az élő férfiak jobbak, mint a műalkotások. Sehol egy intő jel, hogy minek a romok, ha az élet sokkal izgalmasabb. De leginkább most jön elő mindez, amikor már az itthoni hangulat szembejön és óhatatlan az összehasonlítás. Láttam színeket, formákat, volt ott levegő – lehet, hogy a rómaiaknak már fel sem tűnik, de harapni lehet a harmóniát a városukban, hja, a művészet hatalma. Van úgy, hogy frontális ütközés.

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Hümmögő gondolatok at szalonnacukor.

Meta

