Jutalom egy heti zokniviselésért

szeptember 4, 2008 § 10 hozzászólás

Hallgatom, olvasom az időjárási előrejelzéseket a hétvégére. Nagyon meleget, sőt még annál is melegebbet jósolnak, nagy valószínűséggel legalább a nagyon meleget eltalálják. Most arra gondoltam, hogy volt a nyár közepén egy olyan hét, amikor vissza kellett húzni a zoknit, ám ez a hét, a mostani, mintegy kárpótlásul jön.

Egy könnyű kis kirándulásra gondoltam, szigorúan vízszintesen, a fák között, a szokásos vasárnap délelőttre. A nagy meleg ígérete azért meggondolásra késztet, lehet, hogy ez a hétvége elmarad, ha meg elmarad, akkor egy hetet csúszik, és akkor lehet egy negyeddel hosszabban menni. Még mindig vízszintesen. Majd kinézem, hogy az Úttörővasút az vízszintesnek számít-e.

De menni kell, az szent.

Kaptam egy nagy szatyor szárított feketeribizli-levelet. Teának. A próbakóstolás idején finom volt a tea, semmiféle utóízesítést nem kívánt, frissen tehát oké. Maradt egy kicsi, azt hidegen kóstolva már elbírt volna egy kis édesítést, de még mindig rendben volt.

Délután szintén tépelődtem, hogy álljak-e neki teát főzni, vagy majd holnap. A holnap győzött, addig megnéztem, mi mond az internet. Csodálkoztam, hogy kevés használható információt dobott a gép, igaz az is, hogy csak magyarul kerestem.

A cserje friss, egészséges, ép levelét gyűjtsük gyógyászati célra. Gyűjtési ideje a tavaszi és a nyári hónapokra esik. A levéldrog flavonoidokat, procianidineket, illóolajat és C-vitamint tartalmaz. A gyümölcstermés a C-vitamin mellett E- és B-vitamint, valamint karotint és vasat is tartalmaz. A levélből készített tea vizelethajtó hatású, de fogyasztják magas vérnyomás, vesebaj esetén is. A népi gyógyászatban régen alkalmazták reumás és köszvényes panaszokra. A fekete ribiszke magjának zsíros olaja gazdag gamma-linolénsavban, melynek a neurodermatitisz, – (krónikus, erős viszketéssel járó bőrbetegség), – kezelésében egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak.

/Wikibooks.org-on találtam./

A kávéivás kontra teaivás tépelődés hosszú ideje itt lakik nálam, szeretem a kávét, a teához meg a betegségállapotot társítom, viszont finom mind a kettő, nahát ennek se lesz jó vége, már látom, megnyugtatásul vettem macikávét, azzal akár a vérnyomáscsökkentőt is be lehet venni.

  • bikfic szerint:

    Halkan súgom ama intim tényezőt, hogy az Úttörővasút tégedet még eléggé szétrázna, szerintem (én legalábbis zötykölődős úton járó buszra se szerettem felülni ebben a stádiumban).

  • bluemoon szerint:

    Egyiptomban szárított hibiszkusz virágból készítenek teát -karkadénak nevezik- amit erősen cukrozva forrón, vagy jéghidegen isznak. Én persze a jéghideget szerettem.
    És hoztam haza is egy nagy zacskóval.
    De itthon nem annyira finom, mint ott kint volt.:-(

    Ennek a feketeribizli levél teának milyen íze van?

  • rhumel szerint:

    Reggeli meg ebédután ill. munka utáni délutáni kávé, ez kettő.
    Este tea. Ősztől tavaszig még tea, mhelen is. Nálam ez bevált, kávé így kettőre redukálódott. De teljesen kihagyni? Hú, az azért nagy terv a részedről.:)

  • Meta Hari szerint:

    @bikfic: aludtam rá egyet, tényleg még korai, így aztán marad az, hogy keresek a térképen valami környéki vízszintest, ahogy emlékszem, a Normafa környéke eléggé ‘sima’ vagy talán a Szépjuhászné :)

    @bluemoon: most lefőztem a dózist, hát elsőre az illata olyan, mint az ázott széna, az íze teljesen emlékeztet a túlhígított feketeribizli szörpére és mintha lenne benne még egy kicsi almahéj íz is…

    @rhumel: azt hiszem, mégse leszek kávémentes, a teafőzéshez még nagyon sokat kell lassulnom, majd talán nyugdíj után…

  • bluemoon szerint:

    És te ezt így fogyaszthatónak nyilvánítottad? Minden tiszteltem a tiéd. :-)
    Amikor az egy egyik barátom elmúlt negyven, azt mondta, hogy “na, eljött az idő, én mostantól kezdve csak jó ételt eszem, kiváló italokat iszom, jó ruhákban és cipőkben járok, és szigorúan csak jó emberekkel veszem magam körül. Nekem már nincs időm kísérletezni. Ideje élni.”

  • Meta Hari szerint:

    Ezt most azonnal felírtam mottónak :))

  • rhumel szerint:

    A jó öreg Henry Thoreau, ahogy visszaköszön…
    Carpe diem.:) Meta, azért ehhez még csitri vagy! De sose elég korán kezdeni a Élést :)
    ( Ígérem, én is próbálom jobban és többet)

  • Meta Hari szerint:

    @rhumel néni, emlékszel még erre a megszólításra? ez az, amit egyáltalán el se tudok képzelni :) ez is korai még… bár amit mondasz, az is nagyon igaz, hiszen én még igazából el se kezdtem élni, nemhogy még Élni… de talán a csapásirány már megvan :)

  • rhumel szerint:

    Tényleg :)rhumel néni a belekotyogós. Osztap-pal is mi lehet?
    Na, ennek is, meg még annyi minden másnak/Másoknak is- utána kéne/illene nézni….Vagy legalább írni nekik!

  • Meta Hari szerint:

    szerintem Osztap már nagyon dolgozik, munkahelyi iga, család-gyerek-lakáshitel projekt.. tippelem, hacsak nem csavarog valahol a világban :)
    azt a belekotyogást egyébként már ‘régen’ se értettem, számomra nem tűnt annak, voltak és vannak is mindig nagyon jó meglátásaid, szerintem ezt osztod nagyon jó pillanatokban :)

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading Jutalom egy heti zokniviselésért at szalonnacukor.

Meta

