október 8, 2005 § Hozzászólás

HÁY JÁNOS

Látogató egy más világból

Meglobban a firhang,
pattan az ablaküveg,
valaki besurran hozzánk,
mikor te nem vagy velem.

Jön egy más világból,
jön, és azt ígéri majd ő pótol,
ebédet főz, zöldséget hámoz,
ha beteg vagyok, ápol.

Valami angyalforma,
egy kicsit igaz sánta –
nappal rendezné az életem,
és mellém bújna az ágyban.

Ott lenne velem a paplan alatt,
néznénk az elsötétült házfalat,
ahogy egy-két lámpa
fényt vet a kerti fákra.

Szorult hozzám, hogy mutassa,
a bőre milyen meleg,
ha víz loccsan rá
gőzösen sistereg.

Mintha most lenne tizenhat –
suttogja, holott előbb
nekem igérte az örökidőt,
ha szeretem.

Amikor nem voltál velem,
sánta angyalt küldtek
a sánta istenek,
hogy királlyá tegyenek,
de visszalöktem, mondja meg
az az ország a határaimon túl van,
az én birodalmam te leszel.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading at szalonnacukor.

Meta

